Benzine-vraag
-
MvR
- Geregistreerd lid
Benzine-vraag
Welke benzine gebruiken jullie voor je V4-motor. Goede ervaringen met een bepaald merk??
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Re: Benzine-vraag
Ik tank gewoon 98 octaan (E5) en daar loopt ie uitstekend op. Oh en met loodvervanging wat de koppen zijn nog niet geschikt voor ongelood.
Standaard 1500 blok met gereviseerde Fomoco en elektronische ontsteking.
Standaard 1500 blok met gereviseerde Fomoco en elektronische ontsteking.
-
phanot
- Donateur (2x)

Voor echt oude motoren gebruik ik volgende 2 producten als toevoeging bij E5 98 benzine. Garandeert de benzine-stabiliteit met minstens 2 jaar extra en benadert de kwaliteit van de oorspronkelijke benzine uit de tijd van deze auto's qua algemene bescherming en smering. Ook ideaal bij meerjarige stilstand
Als je nog ergens helemaal ethanolvrije benzine vindt, heeft dat natuurlijk de voorkeur
Tetraboost is het originele tetraethyllood wat de raffinaderijen vroeger standaard bij de benzine mengden (redelijk prijzig)
Bardahl Top oil is zeer goedkoop, ook prima voor de smering van de carburator en bovenkant van de cilinders
Als je nog ergens helemaal ethanolvrije benzine vindt, heeft dat natuurlijk de voorkeur
Tetraboost is het originele tetraethyllood wat de raffinaderijen vroeger standaard bij de benzine mengden (redelijk prijzig)
Bardahl Top oil is zeer goedkoop, ook prima voor de smering van de carburator en bovenkant van de cilinders
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Luud
- Donateur (8x)

98 van het Avia tankstation in de buurt, of anders daar waar ik langs kom. Geen merkvoorkeur...Koppen zijn loodvrij dus voeg geen loodvervanger toe.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Dank allen!
Het locale 'Firezone' station dat ooit het onvolprezen Competition 102 verkocht is omgezet naar een een Esso pomp. Nou was het Competition product al even uit de handel, maar het wordt nu toch tijd dat ik een alternatief vind. Esso zou me wel het beste uitkomen, want dichtbij.
Mijn auto heeft geen geharde klepzittingen zover ik weet en ach, als je er loodvervanger in doet, moet het wel goed komen. Dus... Het wordt een E5 product met loodvervanger, lijkt me.
Het locale 'Firezone' station dat ooit het onvolprezen Competition 102 verkocht is omgezet naar een een Esso pomp. Nou was het Competition product al even uit de handel, maar het wordt nu toch tijd dat ik een alternatief vind. Esso zou me wel het beste uitkomen, want dichtbij.
Mijn auto heeft geen geharde klepzittingen zover ik weet en ach, als je er loodvervanger in doet, moet het wel goed komen. Dus... Het wordt een E5 product met loodvervanger, lijkt me.