2x 96 two tone zwart-zilver

1967-1980
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 2x 96 two tone zwart-zilver

Bericht door Ronnes » ma 29 mei, 2023 22:06

Afbeelding

Staat hier te koop.

Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Joopyboy » ma 29 mei, 2023 22:25

Afbeelding

En meteen ook een goede eet- en drinktip in Rotterdam-west :idea:

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 29 mei, 2023 22:39

Ik snap wel dat mensen het doen om 'm als reclame-medium te gebruiken. Maar verder zal ik maar zeggen dat de ideale kleurcombinatie er voor mij nog niet bij zat. Voor alle duidelijkheid, die bestaat wel op een afbeelding:

Afbeelding

Uit het onvolprezen '95 Two Tone'-draadje hier op het forum.

Het verschil zit 'm er in dat in veel gevallen een krampachtige poging wordt gedaan om een statige Britse auto na te bootsen (bewust of onbewust). 'Admiral Blue with Silver Birch Grey' is voor een Rover P5B Coupé zo'n beetje de mooiste combinatie. Maar op een Saab 96 komt dat niet zo tot z'n recht.

De foto met de 2 tweetakten dient een ander doel: de functionaliteit van de auto ('servicebil') en de kleuren versterken elkaar. Je wist meteen dat de servicewagen van MF op het erf stond of onderweg was!

Ter illustratie, ik post alleen de link om dit draadje niet te vervuilen.

https://coolclassicclub.com/wp-content/ ... w-7844.jpg

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » di 30 mei, 2023 8:00

MvR schreef:
ma 29 mei, 2023 22:39
Maar verder zal ik maar zeggen dat de ideale kleurcombinatie er voor mij nog niet bij zat
En dan druk je je, wat mij betreft, nog héél diplomatiek uit.
Het two-tone-idee is natuurlijk al zo oud als de eerste postkoets en over smaak valt niet te twisten (je hebt het, of je hebt het niet), maar soms zou je willen dat er mensen in de buurt waren geweest die zeiden: 'Misschien moet je er nog eens een nachtje over slapen. Of twee.'
Reclame is belangrijk en een oude auto vinden veel mensen heel vertederend, dus 1 + 1 = 2, zou je zeggen. Maar dan besluit je - al dan niet uit kostenoverwegingen - als canvas tweekleurig groen te nemen. Met zwarte wielen. Veel stoffiger, bedompter en oubolliger wordt het niet. Precies niet het imago dat je je bedrijf wilt geven, lijkt me.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 30 mei, 2023 8:47

^^^ Spijker. Kop. ^^^

Over dat nachtje slapen: Saab heeft -in mijn ogen- een paar 'ongemakkelijke' kleuren groen gehad. Ik heb zelfs een paar jaar geleden een hele mooie 96 laten staan omdat 'ie de verkeerde kleur groen had. Maar goed, smaken verschillen.

Toen ik naar de foto van de twee servicewagens hierboven keek, vroeg ik me af of een 95 in die kleuren zou laten spuiten in het geval dat ik voor die keuze stond. Ik kom tot de conclusie dat het alleen werkt met reclame op de deur! Anders lijkt de voorste wel snel op een abrikoos met een bolletje ijs... Dan gaan mijn gedachten helemaal op de loop: er moet dus reclame op de deur, dan denk ik: "Reclameschilder!" Ik zou het dan laten beschilderen met een tekst uit vervlogen tijden van een niet (langer) bestaand bedrijf.

Uit hetzelfde Two Tone draadje. Two Tone maar dan op z'n 'Saabs':

Afbeelding

Je was maar wát blij wanneer je deze combi in je achteruitkijkspiegel zag verschijnen wanneer je ergens halverwege midden-Zweden gestrand was, stel ik me zo voor.

Mee-gespoten velgen kwamen natuurlijk heel veel voor in die tijd. Goedkoper dan een metallic lak. En vaak zaten er grote wieldoppen en sierringen op de velg zodat de kleur er niet toe doet. En het ziet er wel lekker 'utiliteit' uit. Nu zouden we zwarte poedercoating gebruiken, denk ik.

Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Joopyboy » di 30 mei, 2023 18:20

Super72 schreef:
di 30 mei, 2023 8:00
Reclame is belangrijk en een oude auto vinden veel mensen heel vertederend, dus 1 + 1 = 2, zou je zeggen. Maar dan besluit je - al dan niet uit kostenoverwegingen - als canvas tweekleurig groen te nemen. Met zwarte wielen. Veel stoffiger, bedompter en oubolliger wordt het niet. Precies niet het imago dat je je bedrijf wilt geven, lijkt me.
Ik kan uit eerste hand bevestigen dat die tweekleurig groene 96 er al zo uit zag bij een vorig baasje (daar heb ik namelijk mijn 95 van gekocht) en dat alleen de stickers zijn door de huidige eigenaar.

Super72
Geregistreerd lid

Bericht door Super72 » di 30 mei, 2023 18:56

Joopyboy schreef:
di 30 mei, 2023 18:20
Ik kan uit eerste hand bevestigen dat die tweekleurig groene 96 er al zo uit zag bij een vorig baasje
Is dat lichtgroen metallic en het donkergroen een uni-lak? Zo lijkt het op de foto (wat de zaak er alleen maar erger op zou maken).

Overigens zie ik nu pas dat de wielen helemaal niet zwart zijn, maar groen.

MHB_Turbo
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door MHB_Turbo » di 30 mei, 2023 22:14

En voor iedereen die zich nu realiseert dat ie eigenlijk altijd al zo’n two tone had willen hebben, liefst in metallic en met dubbele v4 (als in: v8) dan is hier je kans:

https://www.cars.com/vehicledetail/afd ... 2a13f7c86/

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » ma 31 jul, 2023 16:14

Nog een andere variant: een bordeaux dak op een zilveren body :roll: :) :

Afbeelding

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 24 aug, 2023 20:04

Het kan altijd nog erger:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 24 aug, 2023 23:58

Je had wel even vooraf een waarschuwing-posting mogen plaatsen... Hebben ze er nou een 'woody' van gemaakt met houtnerf-effect onder de ramen?

Plaats reactie