Toch maar even delen.....ter lering en vermaak.
-
Luud
- Donateur (8x)

Toch maar even delen.....ter lering en vermaak.
Recentelijk begon de 96 bij een linkse bocht zachte krakende/bonkige geluiden te maken. Dit geluid werd steeds erger en zodanig dat ik rijden ermee niet meer verantwoord vond. Het kwam alleen voor bij een bocht naar links. Rechtdoor en een rechterbocht gaven geen probleem. Het geluid leek op een versleten homokineet, dus via een forumlid (Bedankt Frans) een aandrijfas en voor de zekerheid fusé met lagers geregeld. Deze aan de rechterzijde om/ingebouwd, daar kwam immers de meeste druk op tijdens naar links sturen. Helaas....geluid was niet weg. Voor de zekerheid ook maar de rechter achterwiellagers verwisseld...helaas. Dat het in de aandrijving moest zitten leek me vrij logisch, dus de volgende ,,verdachte" was de versnellingsbak ?? Deze beginnen uit te bouwen en per toeval zag ik dat in de motorsteun rechtsvoor een scheurtje zat. Bij nader onderzoek bleek deze doorgescheurd en lag de motor dus los op de rechter steun. Twee nieuwe motorsteunen gekocht, alles weer gemonteerd en nu loopt hij gelukkig weer als vanouds...... 
-
Willem13
- Geregistreerd lid
Re: Toch maar even delen.....ter lering en vermaak.
Ik zou in eerste instantie naar de voorwiellagers hebben gekeken, maar die waren het dus (ook) niet. Mooi dat het probleem verholpen is!
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Toch maar even delen.....ter lering en vermaak.
Inderdaad 'ter lering'. Dank voor het posten!!