Uitlaat Sonett

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Uitlaat Sonett

Bericht door MvR » di 31 okt, 2023 18:17

Heel lang geleden (ergens rond 2005 of zo) heb ik een SonettIII gezien met een uitlaat waarvan de dempers uit de wondere wereld van motorfietsen kwamen. De uitlaat had twee dempers, links en rechts. In de buurt van de achterwielen.

Gaat er bij iemand een lichtje op?

Op een international FB pagina wordt gevraagd wat een goede uitlaat voor een SonettIII zou kunnen zijn. De bovengenoemde versie schoot me te binnen. Vandaar.

jota
Geregistreerd lid

Re: Uitlaat Sonett

Bericht door jota » wo 01 nov, 2023 8:57

De uitlaat had twee smalle lange dempers onder de auto en achter/naast de achterwielen aan beide kanten een 'soort' 96 v4 achterdemper. Ik had onlangs een volledig nieuw origineel exemplaar hier, die verkocht is naar Zuid Frankrijk.

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » wo 01 nov, 2023 10:20

Onder mijn 96 zat ook zoiets. Ik weet niet hoe het bij een Sonett aan het begin zit, maar bij zat het van voor tot achter ‘gescheiden’ met onder de voorstoelen een dwarsbuis/verbinding.

Afbeelding

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » wo 01 nov, 2023 19:42

Dat is een Highgate uitlaat, die heb ik onder de Sonett zitten. Het voorste gedeelte van de motor omlaag moest ingekort worden en natuurlijk de buizen naar achteren. Op Saab-v4.co.uk staat nog steeds een artikel over hoe ik het gedaan heb. Zit er na meer dan 20 jaar nog steeds onder, mooiste v4 uitlaatgeluid tot nu toe.

Alex

Plaats reactie