Late 96s. Vraag over de zwarte handgreep/achterspoiler. Wie weet meer??
-
klaasj
- Donateur (8x)

Re: Late 96s. Vraag over de zwarte handgreep/achterspoiler. Wie weet meer??
zoals hier boven hoort het. De sierlijstjes naast een chroom handel hoort echt niet zo en is van uit de fabriek ook nooit zo geleverd.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

klaasj schreef: ↑vr 15 dec, 2023 17:03De voorbeelden van de groene saab slaan trouwens kant nog wal. Dit is gewoon eigen gepruts.
jota schreef: ↑vr 15 dec, 2023 8:16Ik heb diverse 96's uit Duitsland gehaald en daar hebben ze tot de laatste 96 een chroom handgreep. Volgens informatie heeft de zwarte greep te scherpe hoeken en kwam deze niet door de Duitse keuring.
MvR schreef: ↑vr 15 dec, 2023 14:10Die strip links en recht van de chromen handgreep lijken inderdaad om de gaten te verbergen. Johan T. heeft een Jubileum te koop die hetzelfde heeft.
Dat zijn er 4, waarvan er 3 op een identieke wijze zijn afgeplakt. Toeval? Of zijn er wel 96's in deze uitvoering geleverd/aangepast door de importeur?72sonett3 schreef: ↑vr 15 dec, 2023 10:08mijn 1979 jubileum had een chromen handgreep, maar wel de bevestigingsgaten voor de zwarte spoiler, afgeplakt met een rubber stripje.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Wel een goede vraag eigenlijk. Het gekke is dat ik me die stripjes niet herinner van vroeger! Misschien waren er toch nog wel mensen die de zwarte spoiler als dealer-optie lieten monteren(?)
Even terug naar de introductie (jaar) van de spoiler, het zwarte vlak en de zwarte raamomlijsting: ik kan me niet herinneren of de zwarte raamomlijsting daar gelijk mee op liep; ik herinner me dat die omlijsting samen gaat (ging) met de 99-stijl stoelen, de zwarte buitenspiegels en de late rubber bumpers (met het rubberen bandje over de alu strip).
Even terug naar de introductie (jaar) van de spoiler, het zwarte vlak en de zwarte raamomlijsting: ik kan me niet herinneren of de zwarte raamomlijsting daar gelijk mee op liep; ik herinner me dat die omlijsting samen gaat (ging) met de 99-stijl stoelen, de zwarte buitenspiegels en de late rubber bumpers (met het rubberen bandje over de alu strip).
-
MvR
- Geregistreerd lid
Een Jubileum met alleen de zwarte spoiler:

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Jubi #058 met zwart geverfde chromen handgreep zonder rubber stripjes, gaten voor spoiler zichtbaar.

Id zonder gaten:

Mijn ex jubi #138, met spoiler (zelf gemonteerd ipv chroom).

Jubi #018; spoiler + zwart

Zie register voor meer foto's en combinaties.

Id zonder gaten:

Mijn ex jubi #138, met spoiler (zelf gemonteerd ipv chroom).

Jubi #018; spoiler + zwart
Zie register voor meer foto's en combinaties.
-
Willem13
- Geregistreerd lid
-
MvR
- Geregistreerd lid
Mooi! zo is die van mij ook! Vanmiddag bezig geweest draadeinden in de spoiler te maken. Beetje 'hit-and-miss': hoe lang moeten ze zijn? Draadeindjes van 42, 43mm lijken het goed te doen. Helemaal vastdraaien in de de spoiler en dan ver genoeg uit-stekend om een ring en een zelfborgende moer op te zetten.
Wat opvallend is: de spoiler heeft 4 tapeinden, netjes verdeeld over de breedte van de klep. De twee binnenste gaten komen opvallend genoeg niet overeen met de gaten van de chromen handgreep! En zijn voor de zwarte spoiler dus 4 nieuwe gaten gemaakt. De 'echte' gaten voor de chromen handgreep hebben beide ook netje doorvoer-rubbers!
Wat opvallend is: de spoiler heeft 4 tapeinden, netjes verdeeld over de breedte van de klep. De twee binnenste gaten komen opvallend genoeg niet overeen met de gaten van de chromen handgreep! En zijn voor de zwarte spoiler dus 4 nieuwe gaten gemaakt. De 'echte' gaten voor de chromen handgreep hebben beide ook netje doorvoer-rubbers!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
MvR
- Geregistreerd lid
[q]
Dank!
Reden: onnodige quote
-
jota
- Geregistreerd lid
Bovenste jubileum is wel erg mooi, vindt de eigenaar vast niet erg
. De onderste klopt als jubileum niet. De Zweedse Special (laatste 300, wat ze overigens niet zijn) hebben wel een zwarte spoiler en zwarte achterkant onder nummerplaat en meer opties. Striping met woordje SAAB hoort op een Sonett en niet op een V4 96. Die van mij heeft de striping zonder woord SAAB en is door ons zelf op ware grootte nagemaakt.
Het chroom handvat op de jubileum was een creatief idee van de Nederlandse importeur. Die van mij heeft ook gewoon gaatjes onder de rubber stripjes.
Het chroom handvat op de jubileum was een creatief idee van de Nederlandse importeur. Die van mij heeft ook gewoon gaatjes onder de rubber stripjes.
-
jota
- Geregistreerd lid
Als toevoeging, zwarte spoiler heeft geen tapeinden, maar wordt met schroeven met relatief grote ringplaten op de kofferklep bevestigd. Ik heb nog nooit gaten moeten boren om het passend te krijgen.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
jota
- Geregistreerd lid