'interessant' remprobleem.

1967-1980
MvR
Geregistreerd lid

Re: 'interessant' remprobleem.

Bericht door MvR » za 13 jan, 2024 0:16

En met staal-ommantelde slangen kun je ook niet mis gaan! Roesten doen die leidingen ook al niet (want binnendoor!). Dus...je remsysteem is weer als nieuw wanneer alles er op en aan zit!

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » za 20 jan, 2024 18:18

Vandaag bezig geweest. Had bij Skandix 2 remcylinders gekocht voor de achterkant.
Gelukkig kon ik de trommel redelijk makkelijk af pakken

Daarna de handrem aangetrokken, zodat de remschoenen los waren van de cylinder.
Zelfs de leiding wou gewoon los (beetje kruipolie was nodig, maar dat was het dan.)

Toen ik de remleiding los gedraaid had, kwam er geen olie uit lopen... ook de remcylinder was verdacht droog van binnen... 🤨

De nieuwe cylinder er in gezet, leiding er aan, en aan het ontluchten gegaan.
Bij de eerste keer pompen kwam er alleen lucht uit. Bij de 2e keer bij bijna eine slag wat remolie. Daarna nog 1x met het een en ander aan bubbels. De 2x daarna was alleen remolie zonder bellen.
Pedaal was ook meteen weer hard.

Hij had dus inderdaad via de remcylinder achter lucht in het systeem getrokken. Hij remt nu weer helemaal zoals het hoort.
Ook valt me nu weer echt op hoeveel harder het pedaal, en hoeveel hoger het 'grijppunt' van de remmen nu weer zit.
Die lucht is er dus wel weer heel geleidelijk aan in geslopen.

Ik gok dat ik de hoofdremcylinder misschien dus nu voor jan doedel gereviceerd heb. Maar nu zou het iig alles goed moeten zijn.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 20 jan, 2024 21:24

Mooi!

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Luud » za 20 jan, 2024 21:38

Ha Tim, fijn dat het is opgelost en mooi dat ook je hoofdremcilinder is gereviseerd. Voorlopig dus geen omkijken meer naar het remsysteem. Reviseren kan je beter doen voordat het gereviseerd moet worden, dan heb je het probleem al te pakken......

Plaats reactie