Gezocht: afbeelding binnenscherm late 96; bevestigingspunt remleiding en -slang

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Gezocht: afbeelding binnenscherm late 96; bevestigingspunt remleiding en -slang

Bericht door MvR » zo 04 feb, 2024 12:44

Heeft iemand een afbeelding van een binnenscherm (voor) van een hele late 96. Het gaat om de beugel van de remleidingen/-slangen.

Mijn 1980 96 heeft vóór de twee beugels voor de aansluiting vd remleidingen op de remslangen (L en R) die op het binnenscherm HORIZONTAAL zitten. Mijn andere 96s hebben dat niet: die beugels zitten 'van 8 tot 4' en van '4 tot 10' (als je de wijzer van een klok aanhoudt).

Saabs productielijn heeft op het laatst wel meer dingen anders gedaan dan ze bij oudere jaargangen deed. Of... iemand in de jaren '90 is enthousiast aan het lassen geweest en heeft ze verkeerd teruggeplaatst (de aansluitgaten in de beugels zijn wel naar voren gericht, gelukkig).

Als ze verkeerd zitten op mijn auto zijn er twee oplossingen zoals ik het nu zie: op maat gemaakte remslangen met een aansluiting onder een hoek laten maken (dat kan). Of de beugels losliepen en opnieuw vastlassen, nu onder de juiste hoek. Andere oplossingen hoor/lees ik graag.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Gezocht: afbeelding binnenscherm late 96; bevestigingspunt remleiding en -slang

Bericht door 72sonett3 » zo 04 feb, 2024 17:11

Ze horen 'diagonaal' te zitten.

Losslijpen en met boutjes vastzetten zodat je de remleiding ook makkelijk los kan maken.

Foto van uffepuffe (Sonett);

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Re: Gezocht: afbeelding binnenscherm late 96; bevestigingspunt remleiding en -slang

Bericht door MvR » zo 04 feb, 2024 18:42

Dank!!!

A.s. zaterdag mijn lang-verwachte lascursus-dag. Heb ik daarna meteen (nog) een doel in mijn leven.

Plaats reactie