Autokampioen 1980 met rode 96. Wie?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Autokampioen 1980 met rode 96. Wie?
Januari 1980 liep de laatste 96 van de band in Finland. Kort daarna verscheen er een artikel in de Autokampioen (herinner ik me vrijwel zeker) met een rode 96 in de hoofdrol. Eentje die in Finland was opgehaald, eentje uit de allerlaatste serie.
Ik herinner me dat de auto naar NL werd gereden vanaf de Finse fabriek. Voor een NLse klant. Waarschijnlijk met de medewerking van de toenmalige importeur(??)
Ik zou graag een kopie/pdf van dat artikel willen hebben. Heeft iemand die Autokampioen?
Ik herinner me dat de auto naar NL werd gereden vanaf de Finse fabriek. Voor een NLse klant. Waarschijnlijk met de medewerking van de toenmalige importeur(??)
Ik zou graag een kopie/pdf van dat artikel willen hebben. Heeft iemand die Autokampioen?
-
mailmichiel
- Donateur (2x)

Re: Autokampioen 1980 met rode 96. Wie?
viewtopic.php?t=124281
Hier lees ik:
ANWB AUTOKAMPIOEN; NR. 5 Febr.1980 ; 5 paginas "de laatste Saab 96 "
Goed geheugen dus!
Ik heb m helaas niet voor je
Hier lees ik:
ANWB AUTOKAMPIOEN; NR. 5 Febr.1980 ; 5 paginas "de laatste Saab 96 "
Goed geheugen dus!
Ik heb m helaas niet voor je
-
MvR
- Geregistreerd lid
Nou, jouw zoekvaardigheid is ook niet mis! Had ik niet aan gedacht om dat te doen. Maar nu weet ik waar ik naar moet zoeken!!
-
jota
- Geregistreerd lid
Die 96 was laatst bij ons museum. Mooie auto overigens.
-
janst
- Geregistreerd lid
Hoi MvR,
Ik kan je aan een scan helpen van dat artikel als je me je e-mailadres geeft.
Ik heb het bewaard omdat dit de reden was voor de aankoop van onze eerste Saab (96) die we in 1980 kochten, nr 15 van de speciale serie uit 1979. We hebben er 9 jaar met heel veel plezier in gereden. Het was een heel mooie aparte auto. Omdat ik geen sleutelaar ben werden de onderhoudskosten te hoog vonden we (balansas, lagers in de versnellingsbak etc) Daarna volgden 3 stuks 99, 4 stuks 9000 en we zijn nu aan de tweede 9-3 OG bezig. Zonder onderbreking Saab.
Ik lees nog regelmatig op het forum en constateer dat er nog heel veel mensen plezier beleven aan Saabs.
Veel plezier gewenst met je 96!!
Groeten Jan Steeghs
Ik kan je aan een scan helpen van dat artikel als je me je e-mailadres geeft.
Ik heb het bewaard omdat dit de reden was voor de aankoop van onze eerste Saab (96) die we in 1980 kochten, nr 15 van de speciale serie uit 1979. We hebben er 9 jaar met heel veel plezier in gereden. Het was een heel mooie aparte auto. Omdat ik geen sleutelaar ben werden de onderhoudskosten te hoog vonden we (balansas, lagers in de versnellingsbak etc) Daarna volgden 3 stuks 99, 4 stuks 9000 en we zijn nu aan de tweede 9-3 OG bezig. Zonder onderbreking Saab.
Ik lees nog regelmatig op het forum en constateer dat er nog heel veel mensen plezier beleven aan Saabs.
Veel plezier gewenst met je 96!!
Groeten Jan Steeghs
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Je zou het artikel hier ook kunnen posten, dan kunnen we er met z’n allen van genieten
.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Heb je daar nog foto's van?janst schreef:... nr 15 van de speciale serie uit 1979
-
janst
- Geregistreerd lid
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Dankjewel! Ik heb ze vergroot, gedraaid en - als het goed is - in de juiste volgorde gezet, zodat ze leesbaar zijn voor iedereen:

-
MvR
- Geregistreerd lid
Precies wat ik zocht! En we nu allemaal kunnen lezen. Nogmaals dank voor het opsnorren van het artikel!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dan dit lijstje er ook nog maar weer bij;

-
MvR
- Geregistreerd lid
En ergens anders op het internet kwam het al te sprake: de nummers in het artikel zijn hoogstwaarschijnlijk niet de VIN#, maar de totalen 96s gebouwd Een paar kolommen eerder staat al iets over de totalen en dat komt behoorlijk overeen met de # die de auto's hebben.

-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik heb de originele brief teruggevonden;