Lang-jarig raadsel: de buitenspiegels van de 96

1967-1980
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 20 dec, 2025 14:32

Sinds ik begin jaren '80 begon met 96 rijden, is één ding me altijd een raadsel geweest en gebleven: het goed afstellen van de buitenspiegels zodat je je niet als een slangenmens achter het stuur hoeft te gedragen om te zien wat er achter je gebeurt. Vooral de rechter spiegel is wat dat betreft een crime. We hebben het over de 'oortjes'-spiegels en niet over VAG-product dat er vanaf '77 op de deur werd geschroefd.

Na mijn eerste 96, volgden er nog wel meer en iedere volgende 96 had dit probleem. Ook mijn huidige 95 gaat gewoon zijn eigen gang, qua spiegelafstelling.

Blijkbaar was en ben ik niet de enige die worstelde met dit fenomeen. Als we deze Polis bilen bekijken, zien we opeens grotere spiegels, verdacht-veel lijkend op die van een Amazon. Was dat normaal of...

Afbeelding

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » za 20 dec, 2025 15:10

Het is inderdaad een langjarig iets, paar jaar geleden deelde je volgens mij hetzelfde vraagstuk met zelfde foto. Afbeelding

Buitenspiegels...
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

MvR
Geregistreerd lid

Re: Lang-jarig raadsel: de buitenspiegels van de 96

Bericht door MvR » za 20 dec, 2025 15:16

Precies. Ik heb het antwoord nog steeds niet. Wel een extra set spiegels om uit te proberen :D :D

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 21 dec, 2025 11:33

Drive Italian :wink:

Everything that drives behind you is not important :mrgreen:

menner
Donateur
Donateur

Bericht door menner » zo 21 dec, 2025 14:20

MvR schreef:
za 20 dec, 2025 14:32
Sinds ik begin jaren '80 begon met 96 rijden, is één ding me altijd een raadsel geweest en gebleven: het goed afstellen van de buitenspiegels zodat je je niet als een slangenmens achter het stuur hoeft te gedragen om te zien wat er achter je gebeurt. Vooral de rechter spiegel is wat dat betreft een crime. We hebben het over de 'oortjes'-spiegels en niet over VAG-product dat er vanaf '77 op de deur werd geschroefd.

Na mijn eerste 96, volgden er nog wel meer en iedere volgende 96 had dit probleem. Ook mijn huidige 95 gaat gewoon zijn eigen gang, qua spiegelafstelling.

Blijkbaar was en ben ik niet de enige die worstelde met dit fenomeen. Als we deze Polis bilen bekijken, zien we opeens grotere spiegels, verdacht-veel lijkend op die van een Amazon. Was dat normaal of...

Afbeelding
Herkenbaar als nieuwe 96 rijder !

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 21 dec, 2025 17:29

turbopilot schreef:
zo 21 dec, 2025 11:33
Drive Italian :wink:

Everything that drives behind you is not important :mrgreen:
Gelukkig is de 96/95 ook zo smal dat de rechter spiegel met het parkeren niet essentieel is. Verder overzichtelijk dus fietsers zie je door over je schouder te kijken.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 21 dec, 2025 21:56

Volgens mij heb ik die quote ooit eens onthouden uit de film cannonball run
Die met die 2 dames in de Lamborghini countasch :mrgreen:

Plaats reactie