Deuren eruit halen Saab 96
-
jochem
- Geregistreerd lid
Deuren eruit halen Saab 96
Hallo mede forummers. is er een gemakkelijke manier om de deuren er in zijn geheel uit te krijgen? dan kan ik ze beter behandelen.
of is dit geen goed idee?
wie kan me vertellen hoe dit het beste kan. bij de carrosserie losschroeven of de deur er zonder de scharnieren enzo uithalen
of is dit geen goed idee?
wie kan me vertellen hoe dit het beste kan. bij de carrosserie losschroeven of de deur er zonder de scharnieren enzo uithalen
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: Deuren eruit halen Saab 96
De twee grote moeren binnenin de deur losdraaien en je pakt de hele deur er zo uit (ook het 'vasthoudstangetje' losmaken - het pennetje aan de deurstijl kun je er naar boven toe uittikken).jochem schreef:... is er een gemakkelijke manier om de deuren er in zijn geheel uit te krijgen?
Het kan even wat lastig zijn om de deuren later weer goed uitgelijnd terug te plaatsen.
-
jochem
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
rmelle
- Geregistreerd lid
niet demonteren maar afhangen
Weet iemand de correcte volgorde van het afhangen van een deur.
die van mijn hangen zo scheef als wat: onder een wijder wordende kier naar achter en ze hangen absoluut niet gelijk met de carosserie.
Het ziet er niet uit...... redelijk gelijk voor maar uitstekend bij B stijl
zit er al een tijdje mee te spelen maar zonder resultaat, denk bijna dat 't zo hoort maar daar geloof ik niks van. ('t is geen schade auto)
maar goed ik kom er niet echt uit...
die van mijn hangen zo scheef als wat: onder een wijder wordende kier naar achter en ze hangen absoluut niet gelijk met de carosserie.
Het ziet er niet uit...... redelijk gelijk voor maar uitstekend bij B stijl
zit er al een tijdje mee te spelen maar zonder resultaat, denk bijna dat 't zo hoort maar daar geloof ik niks van. ('t is geen schade auto)
maar goed ik kom er niet echt uit...
-
Alex B
- Geregistreerd lid
De onvolprezen Haynes geeft er helaas geen uitsluitsel over. Maar hoe steekt het precies uit bij de b-stijl? Ziet het er uit alsof de deur niet goed gesloten is en daardoor het oppervlak niet in lijn is met het plaatwerk achter de b-stijl? Of loopt dat wel goed door maar verloopt de kier tussen deur en stijl? Foto'tje?
Alex
Alex
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: niet demonteren maar afhangen
Je kunt de deuren op meerdere manieren stellen;rmelle schreef:Weet iemand de correcte volgorde van het afhangen van een deur.
die van mijn hangen zo scheef als wat: onder een wijder wordende kier naar achter en ze hangen absoluut niet gelijk met de carosserie...
- met de moeren (één binnen en één buiten de deur) op de armen van het scharnier, hiermee zorg je o.a. dat de kier bij de B stijl recht loopt en dat de deur vlak tegen de rubbers aan ligt. De opening in de deur voor de scharnierarm is met opzet zo groot, zodat je de deur goed kan afhangen, vergeet ook niet de dikke volgplaat onder de moer in de deur.
- door de slotplaat op de B stijl te verstellen, hoger/lager/dieper/ondieper.
Het gaat het makkelijkst met twee mensen, één buiten de auto die de deur in de gewenste positie in de deuropening vasthoudt en één persoon in de auto die de moeren op de scharnierarmen verstelt en vastzet.
-
sabo
- Geregistreerd lid
Als je bij het demonteren van de deur alleen de binnenmoeren los hebt gehad moet de boel ook weer gemakkelijk passend te krijgen zijn. Anders is het als je de stelmoeren aan de buitenzijde van de deur hebt verdraaid.
Normaal draai ik de binnenmoeren aan als de deur dicht is en op zijn plaats zit. Als iemand aan de buitenzijde de deur goed in de gaten houdt en eventueel op zijn plaats houdt is het alleen maar een kwestie van de moeren aandraaien. Zet niet één moer vast en dat de tweede. Draai ze beide handvast aan en zet te vast door om en om een kwartslag aan te draaien.
Normaal draai ik de binnenmoeren aan als de deur dicht is en op zijn plaats zit. Als iemand aan de buitenzijde de deur goed in de gaten houdt en eventueel op zijn plaats houdt is het alleen maar een kwestie van de moeren aandraaien. Zet niet één moer vast en dat de tweede. Draai ze beide handvast aan en zet te vast door om en om een kwartslag aan te draaien.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
rmelle
- Geregistreerd lid
deur afhangen
bedankt voor alle reacties,
ik heb de deuren nu weer behoorlijk in model...
Mijn voorscherm (links) zit toch niet 100% ...
rechts hangt gewoon goed, links blijft lastig, ik denk dat de auto
toch een x een tikje heeft gehad, aan de linker kant....
ik merk er niks van met rijden, alleen op dit soort details!
ik heb de deuren nu weer behoorlijk in model...
Mijn voorscherm (links) zit toch niet 100% ...
rechts hangt gewoon goed, links blijft lastig, ik denk dat de auto
toch een x een tikje heeft gehad, aan de linker kant....
ik merk er niks van met rijden, alleen op dit soort details!