Niet Starten
-
Joost82
- Geregistreerd lid
Niet Starten
Na vorig weekend de motor te hebben teruggeplaatst wilde de 96 niet starten. Vandaag weer aan de slag geweest, onder andere de vacuumvervroeger vervangen en de ontsteking nog eens nagelopen. Helaas, geen succes.
Wat gebeurt er nu:
De startmotor draait gewoon netjes de motor rond.
De brandstofpomp pompt ook gewoon brandstof richting carb.
De bougies vonken ook.
Maar na een tijdje starten bouwt de brandstof druk op in de FOMOCO carburateur die dan plotseling via de luchtinlaat ergens met een plof ontsnapt. Wanneer ik na het starten er een bougie uitdraai is deze nat van de benzine. Tijdens het hele werk aan de motor heb ik de carburateur en de ontsteking in principe ongemoeid gelaten maar nu lijken die problemen te geven.
Wat ik wel heb gedaan is lagers vervangen van de balansas en krukas en de klephoedjes vervangen. Ook koppeling en toplagertje maar dat zal er wel echt niks mee te maken hebben.
En dit nu net met dat mooie weer!
Wat gebeurt er nu:
De startmotor draait gewoon netjes de motor rond.
De brandstofpomp pompt ook gewoon brandstof richting carb.
De bougies vonken ook.
Maar na een tijdje starten bouwt de brandstof druk op in de FOMOCO carburateur die dan plotseling via de luchtinlaat ergens met een plof ontsnapt. Wanneer ik na het starten er een bougie uitdraai is deze nat van de benzine. Tijdens het hele werk aan de motor heb ik de carburateur en de ontsteking in principe ongemoeid gelaten maar nu lijken die problemen te geven.
Wat ik wel heb gedaan is lagers vervangen van de balansas en krukas en de klephoedjes vervangen. Ook koppeling en toplagertje maar dat zal er wel echt niks mee te maken hebben.
En dit nu net met dat mooie weer!
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
Joost82
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
Als de bougies vonken en nat zijn van benzine ligt het aan de ontstekingsvolgorde.
Zitten de bougiekabels goed? Heb je de ontsteking eruitgehad? Bij mijn vorige 95 had ik ook de ontsteking bij het verkeerde dode punt erin gezet. Ik heb de bougiekabels links/rechts en voor/achter omgewisseld. Startte toen perfect.
Zitten de bougiekabels goed? Heb je de ontsteking eruitgehad? Bij mijn vorige 95 had ik ook de ontsteking bij het verkeerde dode punt erin gezet. Ik heb de bougiekabels links/rechts en voor/achter omgewisseld. Startte toen perfect.
-
Joost82
- Geregistreerd lid
-
Joost82
- Geregistreerd lid
Kijk, het volgende gevonden:
Na grondige evaluatie van de verdelerkap en de aansluitingen daarop en de positie van de cilinders bleek een en ander toch niet zo logisch aangesloten
Nu alles maar laten corresponderen en wat denk je?
Accu leeg
Maar er zat duidelijk veel meer leven in het beestje. nu de lader er op en dan later nog eens goed proberen.
Na grondige evaluatie van de verdelerkap en de aansluitingen daarop en de positie van de cilinders bleek een en ander toch niet zo logisch aangesloten
Nu alles maar laten corresponderen en wat denk je?
Accu leeg
Maar er zat duidelijk veel meer leven in het beestje. nu de lader er op en dan later nog eens goed proberen.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Zo zou het moeten zitten;Joost82 schreef:Na grondige evaluatie van de verdelerkap en de aansluitingen daarop en de positie van de cilinders bleek een en ander toch niet zo logisch aangesloten.

Heb je na het vervangen van de krukas- en balansaslagers er wel op gelet dat de timingmerken (ingeslagen puntjes) in de distributietandwielen met elkaar overeenkomen? Als dat niet het geval is, krijg je de motor nooit aan de praat...

-
Joost82
- Geregistreerd lid
Die timingmerken was het eerste wat door mijn hoofd schoot maar ik was daar zo goed voor gewaarschuwd door bepaalde personen op dit forum
dat ik dat toch gelukkig kan uitsluiten.
Accu net wat opgeladen en de motor sloeg aan, nog wat stroefjes maar het gaat wel lukken.
In ieder geval bedankt voor al de info!
Accu net wat opgeladen en de motor sloeg aan, nog wat stroefjes maar het gaat wel lukken.
In ieder geval bedankt voor al de info!