roestpreventie: een noodzakelijk kwaad...

1967-1980
Plaats reactie
rmelle
Geregistreerd lid

roestpreventie: een noodzakelijk kwaad...

Bericht door rmelle » wo 21 feb, 2007 12:02

Beste mensen, graag wil ik jullie deelgenoot maken van mijn ervaringen op het gebied van chemische roestpreventie.

Ik ben naast de saab in bezit van een VW T2, een geronomeerde auto op het gebied van roest. Saab kan goed roesten maar niet zoals een T2, die verslaat 'm riant! ok, er is 1 winnaar van roest: 2CV!!! :wink:

CF 50 corosion control: een roestomvormer die vloeibaar blijft en gedurende 2 jaar een stabilistatie verzorgt. mijn T2 heeft na 1,5 jaar geen verder ontwikkelende roest in het te veel aan holle ruimten van deze "holle ruimten record houder" auto, met endoscoop goed zichtbaar een mooi olie afzetting op alle delen. deze omvormer is op een olie basis die vocht afdrijvend en uitdrijvend is en niet hydrostatisch is.

Brunox: een epoxy roestomvormer die hard uithard, de bodem van mijn 96 heb ik er mee behandeld, had 2 stuiver grote gaatjes in de bodem en na innig contact met de staalborstel bleef dat zo. (zie op het forum en sites van leden dat het ook anders kan...)
de roest wordt glanzend zwart en daarna met primer kan het verder worden afgewerkt. let op: Moet worden geprimed, is dus niet volledig dekkend. alleen daar waar roest zit is het dekkend.
mijn T2 en de bodem van de saab varen er wl bij.
nu heb ik nog een derde auto: (schrik niet) een trabant, deze auto heeft vaak last van roest onder de raamrubbers, na deze te hebben verwijdert en met brunox te hebben bewerkt en vervolgens de ramen met CF50 gemonteerd (tast geen rubber aan), het is namelijk heerlijk glijdend :wink: ... heb ik geen roest vorming en verdere ontwikkeling van roest op deze auto, Ja het IS een auto hihihi!

ik wil deze info graag delen met iedereen die met onze geliefde auto's te maken heeft!

links:
http://www.corrosion-control.nl/
http://www.brunoxshop.nl/index.html?lan ... et=d4.html

succes en geluk,

Rutger van Melle

BaasP
Geregistreerd lid

Re: roestpreventie: een noodzakelijk kwaad...

Bericht door BaasP » do 12 apr, 2007 9:04

rmelle schreef:
CF 50 corosion control: een roestomvormer die vloeibaar blijft en gedurende 2 jaar een stabilistatie verzorgt.
Ik heb even gekeken op die site Rutger, kan geen CF 50 vinden,

Bedoel je die ACF-50 ? (Anti Corrosion Formula)
Lijkt wel OK, denk dat ik het maar aan ga schaffen (heeft ook goeie referenties op Google)

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » do 12 apr, 2007 12:23

dank voor je info.
Ga over een tijdje bij mijn 95 de roest te lijf, dus goeie tips gaan er in als koek!

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » vr 27 apr, 2007 19:23

Kun je die Brunox ook ergens bij een auto-materialen zaak kopen, of alleen online via de website, ik vind het een stuk handiger als ik morgen ergens een busje kan gaan scoren.
En als ik het goed begrijp is dit spul toch gewoon overschilderbaar??, is voor in de motorruimte, dus hoeft niet zo heel netjes.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 27 apr, 2007 19:27

White Lines schreef:Kun je die Brunox ook ergens bij een auto-materialen zaak kopen, of alleen online via de website, ik vind het een stuk handiger als ik morgen ergens een busje kan gaan scoren.
En als ik het goed begrijp is dit spul toch gewoon overschilderbaar??, is voor in de motorruimte, dus hoeft niet zo heel netjes.
In België is het vlot te verkrijgen (in spuitbusje of gewoon busje).
Het is roeststoppend en dient meteen als primer, dus extra handig.

Ik heb mijn motorruimte ook aangepakt (binnenkant scherm) en niet overschilderd :wink: 8) .

Plaats reactie