foto trekhaak

1967-1980
Plaats reactie
bertus06
Geregistreerd lid

foto trekhaak

Bericht door bertus06 » di 08 mei, 2007 17:31

hoi

heeft er iemand een foto van een gedemonteerde trekhaak

zodat ik weet hoe die vastzit

mvg bert

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » di 08 mei, 2007 19:04

Ik heb geen foto maar ik kan wel de volgende informatie geven:
Een trekhaar van een 96 bestaat uit 3 delen. De eigenlijke trekhaar in U-vorm en twee hoekijzers. In de U-vorm zitten aan beide zijden 3 gaten evenals in de beide hoekijzers. De trekhaak komt onder de kofferbodem :idea: :idea: , de beide hoekijzers in de kofferruimte. De gaten corresponderen met elkaar en moeten door de kofferbodem heen met elkaar verbonden worden door een bout.

De aansluitingen van de electra kun je makkelijk b.v. ergens op internet vinden (anwb site o.a.).

De lengte van de haak is voor auto's met chromen bumpers korter dan de versie voor rubber bumpers. Ze zijn eigenlijk niet uitwisselbaar omdat ze dan niet meer aan de officiële normen voldoen.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 08 mei, 2007 19:53

hoi

dank je sabo

nou kan ik er een maken , wist niet of de bodemplaat sterk genoeg was

mvg bert

Ari
Geregistreerd lid

marktplaats

Bericht door Ari » di 08 mei, 2007 21:16

he bertus, op marktplaats staat er nu een te koop voor 50 euro met een mooie foto!!
gr
jacco

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: foto trekhaak

Bericht door 72sonett-III » di 08 mei, 2007 21:57

bertus06 schreef:heeft er iemand een foto van een gedemonteerde trekhaak zodat ik weet hoe die vastzit
Heb je er één of wil je er één... Er zijn twee typen;
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb die van het onderste plaatje te koop. Deze bestaat uit 3 delen; één groot U vormig deel onder de vloer en nog 2 strips binnen op de vloer (van de bagageruimte).

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 08 mei, 2007 22:04

hoi

dank voor de info

heb van mijn buurman een afneembare gekregen (alleen het stuk met de kogel)

morgen even naar de ijzerboer dan maak ik hem zelf , daar had ik het voorbeeld voor nodig

mvg bert

Plaats reactie