voor de lpg rijders onder ons

1967-1980
Plaats reactie
bertus06
Geregistreerd lid

voor de lpg rijders onder ons

Bericht door bertus06 » za 03 feb, 2007 3:02

Bij uitstek geschikt voor 4 en 6 cilinder auto's zonder regeling voor het lpg systeem.
De Ecomax heeft een brandstofbesparende werking. Dit komt doordat de doorlaat van de Ecomax, al naar gelang het toerental van de motor, groter of kleiner wordt. Wat vooral van belang is in de deellastgebieden, zodat het brandstofmengsel niet te rijk wordt, hetgeen geresulteerd in een lager brandstofgebruik en schonere uitlaatgassen. Bij deceleratie sluit de Ecomax zich onmiddellijk, waardoor de hoeveelheid gas tussen de verdamper en de Ecomax wordt opgesloten en aldus niet meer onverbrand de uitlaat verlaat. De Ecomax geeft ook aan een verdamper zonder apart stationairsysteem een stabiliserende werking bij het stationair lopen van de motor. Al deze faktoren bij elkaar geven een brandstofbesparing die kan oplopen tot 15%.

De installatie van de Ecomax is eenvoudig, u krijgt er een installatiehandleiding bij.
U kunt de Ecomax bij ons bestellen voor 30,50 euro (incl. rembourskosten), of 24,50 euro (incl. verzendkosten na storting op bankrek.) of 17,50 euro bij afhalen.

Holland autotechniek
Afd. LPG inbouw
tel. 0299-414103
---
Website: www.lpgpurmerend.com

lijkt me nog zo slecht niet

mvg bert

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » za 03 feb, 2007 21:26

Een schoon stukje reclame maken, mag ik vragen wat voor belang je hebt bij het plaatsen?
Ik heb al vele producten voorbij zien komen door de jaren heen en...het spijt me, ik sta nogal sceptisch tegenover dergelijke producten/toepassingen (toch voorzag ik vanmiddag weloverwogen 2 van onze auto's met Xado producten, een ander product met grote beloften)
In het verleden werd ik voor m'n autosport gesponsord door een aardig aantal fabrikanten en leveranciers waarbij slechts een deel van hen de hooggespannen beloofde productverwachtingen konden waarmaken.
15%? Kan iemand mij testresultaten of een proefexemplaar overleggen? Indien het echt werkt zal ik het niet onder stoelen of banken steken maar er is wel wat een overtuigender praatje nodig om deze LPG veelrijder over de streep te trekken...
Cornell :O:

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » zo 04 feb, 2007 1:26

hoi

ja mag je gerust vragen hoor

en nee heb er totaal geen belang bij

maar het leek mij wel wat omdat bij de oudere lpg systemen de max toerental regelschroef altijd op een vast punt open staat en dit systeem bij minder vraag zich wat sluit en zich pas net zo ver opent als het vaste punt bij maximale vraag

vroege G3 systemen hebben daar een electrische voor die via lambda geregelt wordt (weet niet wat voor auto je hebt op lpg maar als je systeem zo geregelt wordt heb je er niets aan ,is alleen voor de oude systemen)

zelf ga ik het wel proberen, zeker gezien ik mijn oude beestje op max iets te rijk heb staan voor mijn klepzeteltjes

mvg bert

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » zo 04 feb, 2007 1:34

[misschien is het zo duidelijker

mvg bert

Iwema
Geregistreerd lid

Bericht door Iwema » ma 30 apr, 2007 12:45

Hallo Bert,

De leverancier die je opgeeft aan het begin levert geen echte ECOmax
Het is een imitatie!!

Waarom zet je dan een foto van een echte ECOMAX in je post?

Afbeelding

Deze imitatie heeft een kleine LPG doorlaat en kan daarom bij vele LPG-systemen problemen geven.
Als de doorlaat te klein is dan zal het mengsel bij vollast niet goed zijn.
Uit jou opmerkingen over de aansluiting denk ik dit probleem ook bij jou optreedt.

De orginele is makkelijk te herkennen aan zijn oranje kleur met als opschrift " ECOmax" .
Afbeelding

Naast de doorlaatgrote is ook het regelberijk van belang.
De imitaties werken vaak "digitaal". De regeling gaat bijna direct van arm mengsel naar vollast-mengsel.
De Ecomax heeft een groot druk afhankelijk regelberijk.
Hierdoor wordt het mengsel bij geringe veranderingen in de motorbelating direct optimaliseert voor de betreffende rijomstandigheden.

Hugo

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » ma 30 apr, 2007 14:39

hoi

in principe is het gelijk

of de doorlaat kleiner is weet ik niet

als gasstuk gebruik ik niet de orginele maar een van mercedes met een plaat erboven die ik in hoote kan verstellen zodat ik de aanzuiging heel goed kan regelen buiten de stelschroef om zodat bij hogere vraag er genoeg komt maar ook niet te veel (net zo gevaarlijk als te weinig)

trekken en hoge toerentallen zijn goed evenals verbruik,van lpg installatie`s en afstellingen heb ik zeker bij de oudere generaties een redelijk verstand , heb de verdamper ook 45 graden horizontaal liggen dat zou jou genoeg moeten zeggen

mvg bert

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » di 01 mei, 2007 0:46

45 graden horizontaal??? Is dat om eventuele bochten of hard optrekken/remmen (liggend in welke richting de verdamper is gemonteerd) te compenseren?

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 01 mei, 2007 13:05

hoi

nee thomas

zoals hugo al ergens opmerkte zijn de venturi`s van orginele gasmengstukken kleiner waardoor er op hogere snelheden minder trekkracht en onjuist mengsel is

heb een te groot mengstuk met een afstelbare bovenplaat met massief binnen stuk gemonteerd in het luchtfilter boven de carburateur om bovenstaande te voorkomen, maar heb dan bij lagere toerentallen te weinig mengsel <2000 t.pm

nou werken de meeste verdampers op vacuum en drukveren

de veer van de stationairafstelling heb ik gehalveerd om ook bij de lagere toerentallen goed mengsel te hebben en de veer van oprengst membraam ook aangepast zodat het allemaal wat sneller reageert

en schuin in de lengterichting geplaatst is alleen maar om dan toch een stabiel stationair toerental te hebben wat vloeiend overgaat in toeren (zwaartekracht membramen)

zou me er alleen aan wagen als je ergens op een testbank met co meter aan de gang kunt

mvg bert

ps niet om te racen of zo maar wil het gewoon goed hebben

Iwema
Geregistreerd lid

Bericht door Iwema » di 01 mei, 2007 14:16

Mengstukken zijn niet snel te groot.

De meeste van onze auto's rijden met mengstukken met een doorlaat (venturie, gat) van 50mm.

Je kunt er je hand bijna doorheen steken.

Geen probleem, ze lopen nooit arm en pakken zeer goed op!

Je hoeft de verdamper ook niet voor onder vreemde hoeken te plaatsen.

Het vermogensverlies van een dergelijk mengstuk is 0.09% bij 300pk.

Hugo

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 01 mei, 2007 16:08

hoi

ik ben nou eenmaal een prutser , hugo

mvg bert

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » vr 18 mei, 2007 16:58

hoi

uitstekend voldoet