De hoofdsproeier kun je op je foto niet zien, die zit onder in de vlotterkamer. Ik heb wat nummertjes bij je foto gezet, dezelfde als bij het doorsnedeplaatje;Jaab schreef:... Ik zou niet weten welke nummertje de acceleratiepompsproeier is maar als ik goed kijk komt de benzine uit de hoofdsproeier.

1 = luchtsproeier 2e trap
2 = ventilatiepijpje vlotterkamer
5 = luchtsproeier 1e trap
6 = chokeklep
13 = sproeipijp
16 = gasklep 2e trap
17 = mengpijp 2e trap
19 = mengpijp 1e trap
21 = gasklep 1e trap
acc. = pijpje van de acceleratiepomp (sproeier)
Uit het "acc." pijpje komt bij intrappen van het gaspedaal een straaltje benzine - ook als de motor niet loopt. Als de motor loopt (sneller dan stationair) moet er uit de sproeipijp 13 een constante stroom benzine komen.
Ik gebruik daar remmenreiniger of starthulp voor (voorzichtig, niet te veel). Als je dat bij lopende motor aan de buitenkant van de carb. op de gasklepas spuit en de motor gaat dan hoorbaar sneller lopen, dan is er een lek waardoor die starthulp naar binnen wordt gezogen en de motor extra brandstof krijgt....rondom de carburateur gespoten met kruipolie zoals eerder geadviseerd en dan gebeurt er niets, dus er is geen valse lucht van buitenaf.
Je kunt hem ook eerst vervangen door een andere Solex, als het probleem dan verdwijnt, weet je dat het aan de carburateur ligt. Een andere Solex kun je wel krijgen voor een paar euro's, zo niet gratis....Zo'n weber kost natuurlijk ook een paar knaken..... en ik vind het ook wel mooi als de motor origineel blijft.