Een witte 96 uit 1973

1967-1980
Plaats reactie
RolVer
In memoriam †

Een witte 96 uit 1973

Bericht door RolVer » di 12 jun, 2007 21:06

Hallo, dit is niet gespot buitenland, maar ik zou graag wat specifieke 96 eigenaar reacties hebben 8)

Deze 96 uit 1973 staat te koop voor 1250 euro.
De auto is september 2006 door de keuring gekomen en deze loopt tot september 2008.
In de advertentie staat dat aan de auto het belangrijkste plaatwerk en mechanische reparaties zijn gedaan en dat er alleen nog cosmetische reparaties te doen zijn.

Aangezien ik totaal geen ervaring met de 96 heb (alleen met 900 en 9.3)zou ik wat zinvolle commentaren zeer op prijs stellen. Het grote pluspunt voor mij is dat de auto al op Deense platen staat (ikwoon in DK) en dat die door de syne (keuring) is. Ik heb belangstelling voor een 96 V4, maar niet de moderne uitvoeringen. (eigenlijk het liefst een met ronde koplampen). Het voordeel van deze auto is ook dat die volgend jaar uit de belasting gaat (35 jaar in DK)

Wat mij aan deze auto opvalt is dat het plaatwerk nogal rommelig eruit ziet met flinke kieren bij de aansluiting van de spatborden op de carrosserie. Wil de verkoper morgen eens benaderen.

Graag commentaar en tips.

Groet, Rolf

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » di 12 jun, 2007 21:23

Rolf, blader eens op "gespot buitenland. Daar worden toch regelmatig modellen aangeboden. Ben je opzoek naar een 2 of 4 takt.

timpie
Geregistreerd lid

Bericht door timpie » di 12 jun, 2007 21:30

plaatwerk ziet er beetje rommelig uit, maar prijs lijkt mij ok. De kieren zijn eigenlijk rubbers, waardoor dit reuze kieren lijken :wink:

onderdelen zijn ook relatief eenvoudig te krijgen en redelijk betaalbaar

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Een witte 96 uit 1973

Bericht door 72sonett-III » di 12 jun, 2007 22:01

RolVer schreef:...het belangrijkste plaatwerk en mechanische reparaties zijn gedaan en dat er alleen nog cosmetische reparaties te doen zijn.
Ja, ja... Maar op de foto zie ik bubbels op de bekende plaatsen langs de rand van het achterspatbord... Ik zou de auto eerst gaan bekijken.
Zie ook http://members.home.nl/saab96/techtip/rust.htm
Dé SAAB expert van DK is Vagn Bruncke (Sandvej 28A, Svenstrup, 6430 Nordborg, Tel 74456063). Als je daar in de buurt woont, is het de moeite waard hem naar de auto te laten kijken.

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » di 12 jun, 2007 22:57

72sonett-III schreef:Dé SAAB expert van DK is Vagn Bruncke (Sandvej 28A, Svenstrup, 6430 Nordborg, Tel 74456063). Als je daar in de buurt woont.
Dat is een goede tip 72Sonett, volgens mij is dat die man met dat museum(pje) als ik mij niet vergis.

Groet, Rolf

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 12 jun, 2007 23:03

RolVer schreef:volgens mij is dat die man met dat museum(pje) als ik mij niet vergis.
Ja precies, díe. Is niet zo ver bij Haderslev vandaan.
Ik ben in 2004 eens bij hem langs gegaan, onderweg naar de IntSaab in Ebeltoft. Ik had toen wat problemen met de '77 96 en hij heeft me toen goed geholpen. Hij heeft een aantal Sonetts en 96s.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 12 jun, 2007 23:24

Het rechter voorspatbord net boven de richtingaanwijzer en de linker deur vooraan onder de strip zien er ook wat zorgwekkend uit. Als je gaat kijken haal dan ook de zitting van de achterbank omhoog en kijk er onder; daar willen nog wel eens gaten in de bodem zitten.

Alex

Plaats reactie