Chromen delen opknappen

1967-1980
Plaats reactie
Manic
Lid van verdienste

Chromen delen opknappen

Bericht door Manic » vr 15 jun, 2007 23:15

Aangezien ik diverse chromen delen aan mijn 96 hebben, welke niet meer in perfecte staat verkeren, ben ik eens gaan proberen om dit wat mooier te krijgen. Alleen lukt dit niet overal even goed.

Ik ben met Chroomcleaner van Valma aan de gang geweest. Op de grille deed dit wonderen, deze ziet er inmiddels weer uit als nieuw. Nu was ik erg enthousiast aan de gang gegaan met een stukje bumper, alsmede de handgreep op de achterklep.
Het wordt wel wat mooier, heb wel het idee dat er een laagje vuil vanaf komt, maar echt super wordt het er nog niet van.
Het is net of er nog een soor laagje blijft zitten, wellicht zit het weer er in.

Heeft iemand een idee of hier nog niets aan te redden valt, kan je chroom polijsten of iets dergelijks?

Greetz,

Dennis

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 15 jun, 2007 23:34

probeer eens een stukje met brasso (koperpoets).

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » vr 15 jun, 2007 23:37

Dennis, ik behaal goede resultaten met Nevr Dull... Niet te lang in laten trekken, goed uitpoetsen en voilá...glimmend chroom :P

Zie ook: viewtopic.php?t=22597&highlight=nevr+dull

Groet,

Roger

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 16 jun, 2007 8:34

edwardkommeren schreef:probeer eens een stukje met brasso (koperpoets).
Ook al geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Ik ga dat Never Dull eens proberen Roger, was het elders al eens tegengekomen.

Greetz,

Dennis

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » za 16 jun, 2007 8:36

Als er vuil of iets dergelijks opzit kun je dit idd wegpoetsen of licht polijsten. Als het chroom zelf echt verweerd is krijg je het echter nooit meer echt mooi. De vraag is dan: mag het wat patina hebben of moet het als nieuw uitzien. In het laatste geval is er maar één (erg dure) oplossing. Opnieuw laten verchromen. Voor bumpers ben je dan al gauw rondom 800-1000 euro kwijt, afhankelijk van kwaliteit en hoeveelheid bumperdelen.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 16 jun, 2007 21:51

Ja, dat verchromen daar had ik ook al prijzen over gehoord. Balen dat ik in zweden die voorbumper niet heb meegenomen voor 50 euro, deze was als nieuw, maar goed.

Ik wil dat het er iets beter van wordt, het hoeft er niet als nieuw uit te zien, auto is tenslotte ook niet nieuw of gerestaureerd of zo.

Ik ga eens aan de gang met de tips (als hij weer terug is, want vanmorgen net weer naar Onno gebracht voor een paar kleine dingetjes).

Bedankt!

Greetz,

Dennis

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 16 jun, 2007 21:56

Een middel dat ook wel eens wil helpen is een stuk aluminiumfolie te pakken, hiervan 'een prop' te maken en hiermee
over het chroom te wrijven. :idea:
En inderdaad, dit middel is ook wel eens aanbod geweest bij: Mythbusters op Discovery-Channel. :wink:

Plaats reactie