sigarettenaansteker

1967-1980
Plaats reactie
bertus06
Geregistreerd lid

sigarettenaansteker

Bericht door bertus06 » zo 03 jun, 2007 18:29

hoi

is er ook een orginele sigarettenaansteker voor de saab 96

heb net voor mijn andere auto een goedkopere verzekering afgesloten met een gratis navigatisysteem bij de kruidvat

http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... catie.aspx

kent iemand dit systeem

mvg bert

Joost82
Geregistreerd lid

Bericht door Joost82 » zo 03 jun, 2007 21:29

Het werkt met NAVTEQ kaarten, is een prima systeem maar heb zelf uiteindelijk voor TOM Tom gekozen. Maar in principe is het wat betreft navigatie net zo goed.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 04 jun, 2007 12:20

Op de laatste dashboarduitvoering heeft nooit standaard een aansteker gezeten en voor zover ik weet is het ook nooit een accesoire geweest, dus je kunt zelf gaan hobbyen.

Alex

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 04 jun, 2007 12:57

Ik heb wel eens van die onderbouw frames gezien waar o.a. een sigarettenaansteker in zat, maar ik denk dat dit een aftermarket oplossing is geweest. Wellicht dat je naar zoiets op zoek kan.

Gr,

Dennis

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » ma 04 jun, 2007 14:45

hoi

dan ga ik maar eens kijken op de sloop of er nog een mooie antieke inbouw ligt , die een beetje bij het interieur past

wil hem boven of naast de asbak hebben

mvg bert

Jaab
Geregistreerd lid

Bericht door Jaab » di 05 jun, 2007 20:41

Stoppen met roken?
Snijdt het mes aan twee kanten.....

Oh ja, sorry het ging om 't navigatiesysteem.

Manic
Lid van verdienste

Re: sigarettenaansteker

Bericht door Manic » di 05 jun, 2007 21:05

bertus06 schreef:.... een goedkopere verzekering afgesloten met een gratis navigatisysteem bij de kruidvat
Even goed lezen, gaat niet om het roken als ik het goed begrepen heb :wink:

Greetz,

Dennis

wlkts
Geregistreerd lid

Bericht door wlkts » di 05 jun, 2007 23:23

Kijk eens in een winkel met caravan benodigdheden. Daar worden vaak 12v stroom voorzieningen gebruikt. Ik heb er ooit een verlengsnoertje gevonden met aan de ene kant een soort van sigaretten aansteker contact, vrouwtje zeg maar, inclusief vleugeltjes om ergens op te schroeven en zelfs een afdekklepje. Dit aan de onderrand van het dashboard geschroefd.
De ander kant, het mannetje, afgeknipt en de draden aangesloten op de bedrading van de auto.
Zo heb ik een sigarettenaansteker geimproviseerd in m'n campertje waar de nav. de stroom vandaan haalt.
M'n 96 heeft een aansteker op het dashboard. Zodanig dat de snoer vaak in de weg zit met schakelen dus denk goed na over de plaats van je nieuwe contact. succes.
W
96-'80
(voor deze keer VW T3-'81)

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 05 jun, 2007 23:30

Kijk dat zijn ook goede suggesties, zelf nog niet direct opgekomen. Als het je inderdaad alleen om de 12V aansluiting gaat, dan kan het lonen om ook even langs de automaterialenzaak te gaan, daar om een inbouw 12v aansluiting te vragen, meestal overal wel verkrijgbaar. Deze kan je zo inbouwen in je dashboard en aansluiten, wel even goed afzekeren.

Greetz,

Dennis

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 23 jun, 2007 19:01

hoi

nou het zit erin

[
en nu heb ik nog een vraag , er zit een mp3 speler in dat ding kan ik daar rechtstreeks boxen op aansluiten via de koptelefoonaansluiting of heb ik daar aparte boxxen/versterker voor nodig ?

mvg bert

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 23 jun, 2007 19:19

Op zo'n navi moet je een versterker aansluiten. De navi kan hooguit een koptelefoon aan.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » za 23 jun, 2007 19:28

oke

heb je ook tips of suggesties

mvg bert

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 23 jun, 2007 19:34

Zet er een ouderwetse radio casette in met een casette naar mp3 adapter, want anders gaat je originaliteit behoorlijk naar beneden.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » ma 25 jun, 2007 1:03

jwaterink schreef:Op zo'n navi moet je een versterker aansluiten. De navi kan hooguit een koptelefoon aan.
ja dat wordt em inderdaad niet , jammer want kan eigenlijk geen geschikte plek vinden voor een radio/cd speler

mvg bert

Plaats reactie