Wat is dat voor auto geweest? heb je die nog? Ik ben wel benieuwd.72sonett-III schreef: Nee, ik heb in 1984 een auto uit 1938 ingevoerd
Blauwe nummerplaat
-
v4 hans
- Donateur (4x)

-
verde900
- Donateur

Een ongeregistreerde auto zonder datum eerste afgifte of datum 1e registratie (wat natuurlijk hetzelfde is) wordt altijd als een nieuwe aangemerkt en dat is in feite ook juist.72sonett-III schreef:Nee, ik heb in 1984 een auto uit 1938 ingevoerd en met documentatie (foto's, brochures e.d.) aangetoond dat die auto inderdaad uit 1938 was. Op het kentekenbewijs is dan ook aangegeven; "Datum eerste afgifte Nederland 14-05-1984" en "Datum eerste toelating 30-06-1938".verde900 schreef:Niet op datum 1e registratie? een oude auto die nooit geregisteerd geworden is wordt voor zover ik weet gewoon als nieuw aangemerkt
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
pluk vd petteflat
- Geregistreerd lid
Vandaag mijn nieuwe 'blauwe' kentekenplaten afgehaald. Hoewel besteld bij Brezan, een officieel RDW-kentekenplaatafgiftepunt (3x woordwaarde), zit er op de platen geen GAIK-stempel o.i.d. Ook zit er geen wapen ingeslagen, wat je ook nog wel eens bij blauwe platen ziet.
Blijkbaar gelden er voor de uitvoering van blauwe platen relatief soepele regels...
Blijkbaar gelden er voor de uitvoering van blauwe platen relatief soepele regels...
-
Basman
- Geregistreerd lid
-
Jaab
- Geregistreerd lid
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Tenfour schreef:Om precies te zijn gaat het om de "datum eerste toelating". Bij invoer van mijn Saab 93 is bijvoorbeeld in 1985 nagelaten door de RDW om de datum van eerste toelating op 1956 te zetten. Daarom betaal ik voor mijn Saab 93 nog elke maand 8 euro wegenbelasting. Om toch een origineel oldtimerkenteken te willen moet je als particulier een zogenaamde "heritage" verklaring kunnen overleggen met bewijsbare voorgeschiedenis dat de auto eerder op de weg is geweest (in het buitenland). Hiervoor moet ik aankloppen bij de Saabfabriek. De RDW is alleen niet zo happig om mee te werken, omdat zij menen dat de auto daardoor veel meer waard wordtverde900 schreef:Niet op datum 1e registratie? een oude auto die nooit geregisteerd geworden is wordt voor zover ik weet gewoon als nieuw aangemerkt72sonett-III schreef: Op basis van het bouwjaar, uit fabrieksgegevens zoals het chassisnummer.. Dit alles is mij uitgelegd door een medewerker van de RDW tijdens de AutoRai.
Gelukkig bleek dit in de praktijk reuze mee te vallen. Heb een nette brief gestuurd naar de RDW met uitleg van de situatie, een kopie van de papieren en een foto van de auto. Dit was voldoende en verzoek is ingewilligd.
Papieren opsturen en 37 euro betalen, nieuwe papieren gekregen en vanaf nu mag de auto dus blauwe platen voeren.
Is makkelijker gegaan dan ik verwacht had eerlijk gezegd!
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
Margreet
- Geregistreerd lid
Daar gaat de RDW niet over, maar de Belastingdienst.
Ik weet het eigenlijk niet... Je zou verwachten dat er post van de belastingsdienst komt, net zoals je dat ook krijgt bij het op je naam zetten van een auto. Het is wel op de een of andere manier aan elkaar gekoppeld. Wacht het af en anders ga ik wel weer een nette brief schrijven
Ik weet het eigenlijk niet... Je zou verwachten dat er post van de belastingsdienst komt, net zoals je dat ook krijgt bij het op je naam zetten van een auto. Het is wel op de een of andere manier aan elkaar gekoppeld. Wacht het af en anders ga ik wel weer een nette brief schrijven
-
Jaab
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Waar? Staat er ook een stempel in?Jaab schreef:Ik heb blauwe aangeschaft
Je hebt ook het zwarte deel van de kofferdeksel geel gespoten, nu nog een chroom handgreep er op ipv de zwarte spoiler...
Het is jouw auto, je mag er mee doen wat je wil...Staat toch veel beter?
-
Jaab
- Geregistreerd lid
Nee, er staat geen stempel in. Dat zou ook niet lukken denk ik. Dat maakt me ook niet uit. Nu maar hopen dat oom agent niet al te oplettend is. Trouwens die gele platen passen ook niet eens in de uitsparing op de achterklep. Ik vind het niet mooi als je de plaat over de randen van de uitsparing moet bevestigen.
De platen heb ik besteld bij www.edsclassic.nl. Best snelle service. Echter ik had ook een NL-plaatje betaald maar die heb ik tot op heden nog niet ontvangen. Waren ze eerst vergeten erbij te doen. En nu zijn ze op. Effe wachten dus nog.
En ja, ik heb het kleppie geel gemaakt en ook de zwarte strepen op de portier enzo verwijderd. Het is inderdaad persoonlijke smaak. Ik vind dat het model van de auto zo mooier uitkomt. Ik weet dat het dan niet meer origineel is modules.php?set_albumName=album109&id=N ... _photo.php maar dat maakt me niet uit.
Ik heb bijvoorbeeld ook de gril en de velgen in de kleur van het interieur gemaakt.
, kleur komt op deze foto helaas niet zo mooi uit en toen nog geen blauwe platen.
En ja, het is een goed idee om het zwarte spoilertje te vervangen door een chromen handgreep. Maar volgens mij vind jij het allemaal maar niks Martin en hou jij liever een auto zo origineel mogelijk
De platen heb ik besteld bij www.edsclassic.nl. Best snelle service. Echter ik had ook een NL-plaatje betaald maar die heb ik tot op heden nog niet ontvangen. Waren ze eerst vergeten erbij te doen. En nu zijn ze op. Effe wachten dus nog.
En ja, ik heb het kleppie geel gemaakt en ook de zwarte strepen op de portier enzo verwijderd. Het is inderdaad persoonlijke smaak. Ik vind dat het model van de auto zo mooier uitkomt. Ik weet dat het dan niet meer origineel is modules.php?set_albumName=album109&id=N ... _photo.php maar dat maakt me niet uit.
Ik heb bijvoorbeeld ook de gril en de velgen in de kleur van het interieur gemaakt.
, kleur komt op deze foto helaas niet zo mooi uit en toen nog geen blauwe platen.En ja, het is een goed idee om het zwarte spoilertje te vervangen door een chromen handgreep. Maar volgens mij vind jij het allemaal maar niks Martin en hou jij liever een auto zo origineel mogelijk
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
Manic
- Lid van verdienste
Een ander vraagje: Ik heb onlangs een stel nieuwe blauwe platen, het kleine formaat gekocht (met opgelegde letters), staat een stuk strakker en deze past inderdaad wél in de uitsparing in de achterklep (de oude blauwe platen niet, deze waren op formaat van de gele).
Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar zo'n wit randje om de plaat, zeg maar in de stijl van de opgelegde letters, ik heb deze meer gezien, weet iemand waar deze te krijgen zijn?
Greetz,
Dennis
Nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar zo'n wit randje om de plaat, zeg maar in de stijl van de opgelegde letters, ik heb deze meer gezien, weet iemand waar deze te krijgen zijn?
Greetz,
Dennis