carburateur

1967-1980
Plaats reactie
aad van klaveren
Geregistreerd lid

carburateur

Bericht door aad van klaveren » di 24 jul, 2007 18:21

Hallo,
Ik ben pas eigenaar geworden van een 96 uit 1975.
daarop zit een enkele fomoco carburateur met hand-choke die niet echt lekker werkt(membraam lekt).
mijn vraag is :weet iemand een caburateur te koop?
of bestaat er een revisie set,zo ja waar verkrijgbaar?
En wie weet er onderdelen te koop in de buurt van dordrecht?
mvg Aad

Jaab
Geregistreerd lid

Bericht door Jaab » di 24 jul, 2007 20:23

Tip:
Linksboven kan je naar "zoeken". Als je daar Fomoco in typt, vind je vast heel veel dat over dit onderwerp reeds besproken is.
Succes.

Joost82
Geregistreerd lid

Bericht door Joost82 » wo 25 jul, 2007 18:03

Ik heb zojuist zelf mijn carburateur opgelapt met een revisiesetje van http://www.oldcars.de/kataloge/p7/P7_deutsch.htm

Gekocht, voor verschillende typen FoMoCo carburateurs de juiste pakkingen.

kijk op pagina 87-88

Onderdelen haal ik vaak bij skandix en motomobil in duitsland, beiden goede service en uitermate snelle levering. Verder weet ik maar weinig te zitten in de buurt van Dordrecht, het lijkt wel of de saab 96 meer leeft in Friesland en Groningen.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 25 jul, 2007 19:58

Joost82 schreef:... motomobil
Hé, die leveren zelfs nog een nieuwe (dwz gereviseerde) Solex 32 TDID "75 PS" carb.

Afbeelding
...weet ik maar weinig te zitten in de buurt van Dordrecht...
In Woerden zit toch nog de Saab garage van Leo Borsboom?

aad van klaveren
Geregistreerd lid

carburateur

Bericht door aad van klaveren » wo 25 jul, 2007 22:41

Bedankt voor de reacties,

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem bij de gasklepas zit,hij trekt daar valse lucht.probleem lijkt mij niet oplosbaar.Ik moet dus wel opzoek naar een andere(nieuwe)carburateur.
De vraag is welke.
wie heeft er ervaringen?
bccp lijkt me een erg dure oplossing
is het mogenlijk om er een solex op te zetten?
mijn ervaringen met een aut.choke zijn niet goed,als het even kan ga ik voor een hand-choke.

Ik kijk uit naar jullie reacties.
ga vrijdag eerst op vakantie (met 900 cabrio)

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: carburateur

Bericht door 72sonett-III » wo 25 jul, 2007 22:50

aad van klaveren schreef:... probleem bij de gasklepas zit, hij trekt daar valse lucht.probleem lijkt mij niet oplosbaar.
Zitten er geen afdichtingen in, zoals bij een Weber? Anders kun je er messing bussen in laten maken, b.v. bij BCCP, inderdaad niet goedkoop, maar een nieuwe (=gereviseerde) carb. bij Motomobil is dat ook niet.
is het mogelijk om er een solex op te zetten?
Ja, dat kan en als je het bijpassende spruitstuk vindt, kun je ook de tweetraps 32 TDID er op zetten, of natuurlijk een Weber 32/36 DG*V.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » wo 25 jul, 2007 22:57

Je kunt ook gaan Ebayen op een Weber 34 ICH; kijk op UK, Duitsland en US, dan moet ie vroeger of later langs komen voor niet al te veel. Ze zijn o.a. gebruikt op Landrovers en Kevers.

Alex

Plaats reactie