Hallo,
Ik ben pas eigenaar geworden van een 96 uit 1975.
daarop zit een enkele fomoco carburateur met hand-choke die niet echt lekker werkt(membraam lekt).
mijn vraag is :weet iemand een caburateur te koop?
of bestaat er een revisie set,zo ja waar verkrijgbaar?
En wie weet er onderdelen te koop in de buurt van dordrecht?
mvg Aad
carburateur
-
Jaab
- Geregistreerd lid
-
Joost82
- Geregistreerd lid
Ik heb zojuist zelf mijn carburateur opgelapt met een revisiesetje van http://www.oldcars.de/kataloge/p7/P7_deutsch.htm
Gekocht, voor verschillende typen FoMoCo carburateurs de juiste pakkingen.
kijk op pagina 87-88
Onderdelen haal ik vaak bij skandix en motomobil in duitsland, beiden goede service en uitermate snelle levering. Verder weet ik maar weinig te zitten in de buurt van Dordrecht, het lijkt wel of de saab 96 meer leeft in Friesland en Groningen.
Gekocht, voor verschillende typen FoMoCo carburateurs de juiste pakkingen.
kijk op pagina 87-88
Onderdelen haal ik vaak bij skandix en motomobil in duitsland, beiden goede service en uitermate snelle levering. Verder weet ik maar weinig te zitten in de buurt van Dordrecht, het lijkt wel of de saab 96 meer leeft in Friesland en Groningen.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Hé, die leveren zelfs nog een nieuwe (dwz gereviseerde) Solex 32 TDID "75 PS" carb.Joost82 schreef:... motomobil
In Woerden zit toch nog de Saab garage van Leo Borsboom?...weet ik maar weinig te zitten in de buurt van Dordrecht...
-
aad van klaveren
- Geregistreerd lid
carburateur
Bedankt voor de reacties,
Ik ben er inmiddels achter dat het probleem bij de gasklepas zit,hij trekt daar valse lucht.probleem lijkt mij niet oplosbaar.Ik moet dus wel opzoek naar een andere(nieuwe)carburateur.
De vraag is welke.
wie heeft er ervaringen?
bccp lijkt me een erg dure oplossing
is het mogenlijk om er een solex op te zetten?
mijn ervaringen met een aut.choke zijn niet goed,als het even kan ga ik voor een hand-choke.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
ga vrijdag eerst op vakantie (met 900 cabrio)
Ik ben er inmiddels achter dat het probleem bij de gasklepas zit,hij trekt daar valse lucht.probleem lijkt mij niet oplosbaar.Ik moet dus wel opzoek naar een andere(nieuwe)carburateur.
De vraag is welke.
wie heeft er ervaringen?
bccp lijkt me een erg dure oplossing
is het mogenlijk om er een solex op te zetten?
mijn ervaringen met een aut.choke zijn niet goed,als het even kan ga ik voor een hand-choke.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
ga vrijdag eerst op vakantie (met 900 cabrio)
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: carburateur
Zitten er geen afdichtingen in, zoals bij een Weber? Anders kun je er messing bussen in laten maken, b.v. bij BCCP, inderdaad niet goedkoop, maar een nieuwe (=gereviseerde) carb. bij Motomobil is dat ook niet.aad van klaveren schreef:... probleem bij de gasklepas zit, hij trekt daar valse lucht.probleem lijkt mij niet oplosbaar.
Ja, dat kan en als je het bijpassende spruitstuk vindt, kun je ook de tweetraps 32 TDID er op zetten, of natuurlijk een Weber 32/36 DG*V.is het mogelijk om er een solex op te zetten?
-
Alex B
- Geregistreerd lid