Trillen bij accelereren

1967-1980
Plaats reactie
Bert47
Geregistreerd lid

Trillen bij accelereren

Bericht door Bert47 » vr 22 jun, 2007 22:53

Mijn Saab 96 van 1971 is op zich in goede staat. Hij heeft echter een raar verschijnsel. Als ik vanaf 60 in de derde versnelling of vanaf 80 in de vierde versnelling accelereer dan gaat de voorzijde behoorlijk trillen. Je hoort het en je voelt het ook duidelijk in het stuur. Bij gas minderen is het direkt weg. Zelfs bij voorzichtig accelereren doet het zich voor. Heb je bijv. in de vier eenmaal geaccelereert van 80 naar 90 km per uur, en hou je de snelheid constant op 90 dan doet het zich niet meer voor. Wil je dan verder van 90 naar 100 accelereren dan is het er weer. In de 1e en 2e versnelling is er geen trilling.
Wie kan hier raad geven?

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » vr 22 jun, 2007 23:43

hoi

hier staan misschien wat tips voor je in

viewtopic.php?t=16183

achteraf was het bij mij de versnellingsbak die overmatige speling op het differentieel/aandrijfklossen had

mvg bert

Bert47
Geregistreerd lid

Bericht door Bert47 » do 12 jul, 2007 15:27

De in de link beschreven zaken heb ik allemaal gecontroleerd, maar geen daarvan is van toepassing.
Als aanvulling geldt nog dat het trillen bij accelereren zich alleen voordoet als ik alleen in de auto zit. Met een passagier gebeurt het niet. ?????

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » zo 29 jul, 2007 11:19

Dat laatste is erg vreem: is het geen resonantie van een loszittende passagiersstoel???? (mij valt maar wat in). Ik zou daar wel eens naar willen kijken.

Plaats reactie