Nieuwe aanwinst, Saab 96

1967-1980
Plaats reactie
Impala72
Geregistreerd lid

Nieuwe aanwinst, Saab 96

Bericht door Impala72 » vr 06 jul, 2007 22:42

Hallo,

Zondag haal ik ongezien een Saab 96 op. Schijnt aardig gaaf te zijn, alleen wat laswerk ( kokerbalkjes achter? ).
Carrosserie goed, ook de deuren zijn goed.
Sahara beige moet de kleur zijn.

Auto heeft een probleem met de remmen ( soms trap je "door"de rem, hoofdremcilinder?? ) en een probleem met de koppeling.
Heeft een 96 hydr. bediening van de koppeling??

Dit keer is de auto niet voor de handel. Het is weer eens tijd voor een eigen oldtimertje

gr

Chris

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe aanwinst, Saab 96

Bericht door 72sonett-III » vr 06 jul, 2007 22:51

Impala72 schreef:Zondag haal ik ongezien een Saab 96 op. Schijnt aardig gaaf te zijn, alleen wat laswerk ( kokerbalkjes achter? ).
Leuk, welk jaar? Het valt meestal tegen.... :(
Zie http://members.home.nl/saab96/techtip/rust.htm
Afbeelding
Auto heeft een probleem met de remmen (soms trap je "door" de rem, hoofdremcilinder?? )
Ja, zou kunnen. Zie http://www.saabnl.nl/techniek/tech9596.htm en in het bijzonder http://www.saabnl.nl/techniek/9596remmen.htm
Heeft een 96 hydr. bediening van de koppeling??
Ja, zie http://www.saabnl.nl/techniek/9596koppeling.htm
Afbeelding

Impala72
Geregistreerd lid

Bericht door Impala72 » vr 06 jul, 2007 22:58

Bedank voor de snelle reactie? Ben nieuw hier, moet alles en iedereen nog even leren kennen.

Het gaat hier om een 72er V4

gr

Chris

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 06 jul, 2007 23:10

Impala72 schreef:Ben nieuw hier...
Dat waren we ooit allemaal eens...

marcelgerry
Geregistreerd lid

Re: Nieuwe aanwinst, Saab 96

Bericht door marcelgerry » vr 06 jul, 2007 23:17

Impala72 schreef:
Zondag haal ik ongezien een Saab 96 op.
Welkom op het forum Chris, toch niet al te veel voor betaald mag ik hopen.

Impala72
Geregistreerd lid

Bericht door Impala72 » za 07 jul, 2007 11:48

Hallo,

Dank je. Ik moet het forum nog verder ontdekken, het is voor mij een onondekte schat van informatie.

Teveel voor betaald? Weet niet, oud ijzer prijs, 300 euro. Motorisch prima, als de remmerij betrouwbaar was geweest had ik 'm wel op groene platen naar huis gereden, nu moet ik even een ambulance regelen ( heb ik nog niet helaas )

gr

Chris

rmelle
Geregistreerd lid

nieuwe aanwinst...

Bericht door rmelle » vr 20 jul, 2007 12:13

Hej Impala72,

hoe is het afgelopen met het halen van je nieuwe Saab 96?

succes

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » zo 29 jul, 2007 11:13

Succes met je aankoop. Op dit forum is idd zeer veel te vinden over koppeling, remmerij e.d. En roest: je mag mijn site eens bezoeken.

Impala72
Geregistreerd lid

Bericht door Impala72 » ma 30 jul, 2007 21:40

Hallo,

Even een update over de 96. Heb nog geen foto's gemaakt, maar auto blijkt totaal restauratie nodig te hebben.
Interieur gaar/ versleten.
Heb in ieder geval 2 achterspatborden nodig, wellicht 2 voorspatborden.
Motorkapje is ook doorgeroest achter embleem.
Laswerk bodem...Kortom mooi winterproject. Op zich zie ik er niet tegenop, het moet alleen even gebeuren...

Komt alleen van alles tussendoor. Net een Saab 900 binnengekregen uit 1985 ( voor de handel, iemand interesse? Harde auto, paar plekjes op spatbord. Auto is roodbruin, maar beetje dof. Zal even de pot commendant opentrekken. 5-deurs, stuurbekr, CV, schuifdak, 2 liter inj, LM velgen APK tot april volgend jaar)
Woensdag nog even bij een 83er Saab 99 kijken, ook handel. Drukte genoeg. Het 96 project moet even wachten.

gr

Chris

Impala72
Geregistreerd lid

Bericht door Impala72 » ma 30 jul, 2007 21:44

Oh ja, over de 96, motortje is puik. Alleen koppeling doet bijna niets ( cylinder denk ik ) Sahara beige.
Auto is eigenlijk - bijna - sloper. Maar goed, het lasapparaat is gewillig zeggen we dan maar
De Owatrol olie kan weer tevoorschijn komen.
Ik heb mezelf voor de winter maar een 4 kolomsbrug beloofd. Tenminste, als we die betaalbaar tegenkomen.

gr

Chris

Impala72
Geregistreerd lid

Bericht door Impala72 » ma 30 jul, 2007 21:48

Hee Sabo, leuke site.
Interessant verhaal over de roest. Het gekke is dat ik nu een 96 heb, met veel van die kwaaltjes, maar met klokgave deuren?? wellicht later eens ingezet.

gr

Chris

Plaats reactie