Flexibele remslangen vervangen (tip)

1967-1980
Plaats reactie
Jaab
Geregistreerd lid

Flexibele remslangen vervangen (tip)

Bericht door Jaab » wo 08 aug, 2007 8:23

Naast het vervangen van de hoofdremcylinder heb ik tevens de flexibele remslangen voor vervangen. Al eerder in een topic noemde iemand (ik zal geen namen noemen) dit een van de grootste k*tklussen aan een 96. Met namen de rechter voorzijde is problematisch omdat je daar zo slecht bij kan vanwege het feit dat je onder de accu moet zijn.
Nu had ik geluk. De vorige eigenaar heeft de beplating rondom de doorvoer van de remleiding ooit eens deels vervangen en heeft de uitsparing wat groter gemaakt. Netjes rechthoekig met afgeronde hoeken (alsof dit origineel zo is). Daardoor ontstaat er meer ruimte voor ring- en steeksleutel zodat het geheel vanuit de wielkast was te demonteren.
Hierdoor ging het aan de rechterzijde uiteindelijk sneller dan aan de linkerzijde.
De volgende keer maak ik het gat aan de rechterzijde ook iets groter.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: Flexibele remslangen vervangen (tip)

Bericht door 72sonett-III » wo 08 aug, 2007 10:20

Jaab schreef:... een van de grootste k*tklussen aan een 96. Met name de rechter voorzijde
Ja, niet dan? :oops:
De vorige eigenaar heeft ... de uitsparing wat groter gemaakt
Dat is een oplossing, maar het binnenscherm is een deel van de kreukelzone en daar kun je eigenlijk niet zomaar grotere gaten in maken, dit is dus eigenlijk een structurele verandering aan de carrosserie. Heb je er een foto'tje van?
Ik heb ook eens een oplossing gezien waarbij andere nippels op de bestaande geschroefd waren waar je dan weer de remslangen vanaf de wielkant op kon schroeven.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » do 09 aug, 2007 21:44

De eerste volgende keer als ik in die hoek moet zijn maak ik mijn accubak demontabel.

Plaats reactie