accu SAAB 96

1967-1980
Plaats reactie
luth
Geregistreerd lid

accu SAAB 96

Bericht door luth » za 11 aug, 2007 8:51

Voor 96-kenners,

De accu in mijn 96 functioneert niet zo geweldig en ik denk erover om er een andere in te zetten. Er zit nu een Varta A 17 in, klein dingetje. Als de auto een paar dagen stil heeft gestaan is de accu al bijna leeg, terwijl dan alleen het klokje stroom neemt... Volgens mij zou er wel iets groters in kunnen... Of kan dit ook een dynamo-probleem zijn?

Heeft iemand goede tips, wat is een goede accu voor een 96?

Bij voorbaat dank,

R. Luth
Leeuwarden.

hoptille
Geregistreerd lid

Bericht door hoptille » za 11 aug, 2007 10:08

Weet je zeker dat er verder geen dingen zijn die stroom verbruiken? Je kunt het vrij eenvoudig nameten met een multimeter. Je moet dan de +pool losmaken en je multimeter ertussen zetten. Je moet dan meten hoeveel stroom hij trekt als je de motor uit hebt staan. Als alleen het klokje stroom trekt dan kun je dat zien doordat hij af en toe van de nul ampere afspringt. Verder moet hij dus nul blijven aangeven. Als hij constant stroom trekt dan zit er iets verkeerd aangesloten.
Het kan ook zijn dat je accu slecht is. Ik kan hem wel voor je testen. Ik woon 11 km van leeuwarden. Laat me maar weten als het nodig is op hoptille@hotmail.com

luth
Geregistreerd lid

accu 96

Bericht door luth » za 11 aug, 2007 11:04

Dag Hoptille,

Dank voor je reactie. Zal binnenkort je tip met de multimeter eens proberen. Als ik m'n accu nog door wil laten meten, laat ik het je weten, bedankt voor het aanbod.

R.Luth

Plaats reactie