met de blauwe platen naar het buitenland
-
hoptille
- Geregistreerd lid
met de blauwe platen naar het buitenland
ik vroeg me af of ik ook een NL-sticker moet hebben als ik met mijn blauwe nummerplaten naar het buitenland ga.
zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken als ik met de oldtimer naar het buitenland ga?
zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken als ik met de oldtimer naar het buitenland ga?
-
Ulwembu
- Geregistreerd lid
-
nacra 93
- Donateur

-
sb153b
- Geregistreerd lid
De GAIK platen geven aan uit welk land je komt, volgens mij is daarmee de plicht een NL sticker (volgens bepaalde eisen en afmetingen) te voeren komen te vervallen.
Natuurlijk heeft een blauwe plaat (afgezien van keurmerk en leeuw) geen opvallende NL aanduiding en geldt de stickerplicht nog steeds.
Let wel op dat de blauwe plaat in het buitenland altijd herkend hoeft te worden als een geldige plaat. Ook de taxiplaten schijnen nog wel eens voor verwarring te zorgen.
Cornell
Natuurlijk heeft een blauwe plaat (afgezien van keurmerk en leeuw) geen opvallende NL aanduiding en geldt de stickerplicht nog steeds.
Let wel op dat de blauwe plaat in het buitenland altijd herkend hoeft te worden als een geldige plaat. Ook de taxiplaten schijnen nog wel eens voor verwarring te zorgen.
Cornell
-
sabo
- Geregistreerd lid
sb153b heeft gelijk. Volgens RDW:
Invoering GAIK
De invoering van GAIK is gestart per 1 februari 2000 en is op 1 februari 2003 afgerond. Iedereen moet op dit moment dus nieuwe kentekenplaten op zijn voertuig hebben zitten. Door de invoer van de nieuwe platen is de NL sticker (binnen de EU-landen) komen te vervallen. In elke GAIK kentekenplaat staat namelijk het land afgebeeld.
Over het voeren van de nl-sticker als je blauwe platen voert is kan ik nergens een verplichting vinden. Het verdiend wel aanbeveling om de sticker dan op je auto te hebben.
Invoering GAIK
De invoering van GAIK is gestart per 1 februari 2000 en is op 1 februari 2003 afgerond. Iedereen moet op dit moment dus nieuwe kentekenplaten op zijn voertuig hebben zitten. Door de invoer van de nieuwe platen is de NL sticker (binnen de EU-landen) komen te vervallen. In elke GAIK kentekenplaat staat namelijk het land afgebeeld.
Over het voeren van de nl-sticker als je blauwe platen voert is kan ik nergens een verplichting vinden. Het verdiend wel aanbeveling om de sticker dan op je auto te hebben.
-
Manic
- Lid van verdienste
Daarvoor gelden nog steeds de oude regels (eigenlijk zijn deze nooit veranderd, enkel de bepaling van de GAIK-platen is toegevoegd), land van herkomst dient duidelijk herkenbaar te zijn, dus bij blauwe platen zeker een NL-sticker (en dan ook nog volgens bepaalde formaten en plaatsing). Heb het toevallig enige tijd geleden eens nagevraagd, kan alleen het mailtje niet meer vinden, mailbox vast weer iets te rigoureus opgeruimd.sabo schreef:
Gr,
Dennis
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
Manic
- Lid van verdienste
Ik ook, was al op zoek naar iets dergelijks, weet nu waar ik moet zijn.Margreet schreef:Ik vind dat persoonlijk best een fraaie oplossing!
Jaartal vind ik nu weer niet echt zo nodig, maar op zich wel aardig, maar volgens mij mag dat officieel weer niet.
Buitenlandse agenten kunnen soms behoorlijke azijnpissers zijn als ze niets anders kunnen vinden. Mijn vader had eens een heel beschaafde NL-sticker op de Volvo (is gelukkig verstandig geworden, inmiddels staat er een 9-3 op de oprit) zitten, deze voldeed volgens de heren niet aan de eisen, was te klein, niet goed zichtbaar (was zo'n uitgeneden grijs model) en daar zou hij wel even een bekeuring voor krijgen. Nu gaat mijn vader altijd goed voorbereid op reis....
Hij stapt uit, pakt een levensgrote witte NL sticker en plakt deze over de oude heen. Daar konden ze niets op zeggen.... maar hij kreeg wel het advies om deze maar gewoon te laten zitten.....
Sindsdien behoort zo'n sticker tot de standaard uitrusting van mijn auto....
Gr,
Dennis
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
[img][img]http://img2.putfile.com/thumb/10/27809284761.jpg[/img][/img]
de kwaliteit is goed , heb hem nu ook voor mijn nieuwe nog te restaureren saab 96 1970 besteld . lijkt me mooi op een chromen bumper
op de zwarte bumper leek het niet
mvg bert
de kwaliteit is goed , heb hem nu ook voor mijn nieuwe nog te restaureren saab 96 1970 besteld . lijkt me mooi op een chromen bumper
op de zwarte bumper leek het niet
mvg bert