spuitwerk
-
bertus06
- Geregistreerd lid
ja ik had het al gezien op je laatste foto op het achterpaneel
vooraf het deel waar je een stuk gaat bijspuiten zeer goed oppoetsen om de kleur terug te krijgen , en probeer de juiste kleur te krijgen
sommige mensen gebruiken iets breder afplakband en laten het aan het te spuiten stuk wat omhoogstaan/krullen
maar dan nog zul je het altijd blijven zien
beste is hele delen spuiten
komt dat niet uit dan eerst bijgewerkte stuk helemaal afspuiten (dekkend glans) en dan een lichte spuitnevel over een wat groter opervlak (uitnevelen) en na een dag of twee met nat 1200 licht opschuren en dan oppoetsen
mvg bert
vooraf het deel waar je een stuk gaat bijspuiten zeer goed oppoetsen om de kleur terug te krijgen , en probeer de juiste kleur te krijgen
sommige mensen gebruiken iets breder afplakband en laten het aan het te spuiten stuk wat omhoogstaan/krullen
maar dan nog zul je het altijd blijven zien
beste is hele delen spuiten
komt dat niet uit dan eerst bijgewerkte stuk helemaal afspuiten (dekkend glans) en dan een lichte spuitnevel over een wat groter opervlak (uitnevelen) en na een dag of twee met nat 1200 licht opschuren en dan oppoetsen
mvg bert
-
op
- Donateur (4x)

Werk je plekken bij of heb je randjes langs de rubbers en dergelijke afgeplakt?
Als je alleen plekken bijwerkt kun je beter ruim rond de plek niet afplakken, ongeveer 25 cm rond de plek openlaten. vanaf de rand van het tape doe je (tot meer dan een meter) vanaf de plek oude kranten om te voorkomen dat er overal spuitnevel opkomt.
Als je dit zo doet kan je de plek spuiten. In het midden van de plek is de lak dan mooi glad en daaromheen zit spuitvel, dat ziet er ruw uit.
Als het goed is zie je dan een spuitnevelcirkel rond de bijgespoten plek en daaromheen de originele lak. Na een nachtje drogen poets je met commandant de nevel weg en krijg je een mooie bijna onzichtbare overgang te zien,
niet te hard poetsen op de lak plek, want je haalt gauw teveel weg en dan kan je opnieuw aan de slag.
Voor randjes langs rubbers en dergelijke ben ik benieuwd of anderen een goede tip hebben (behalve dan het weghalen van het rubber
)
Als je alleen plekken bijwerkt kun je beter ruim rond de plek niet afplakken, ongeveer 25 cm rond de plek openlaten. vanaf de rand van het tape doe je (tot meer dan een meter) vanaf de plek oude kranten om te voorkomen dat er overal spuitnevel opkomt.
Als je dit zo doet kan je de plek spuiten. In het midden van de plek is de lak dan mooi glad en daaromheen zit spuitvel, dat ziet er ruw uit.
Als het goed is zie je dan een spuitnevelcirkel rond de bijgespoten plek en daaromheen de originele lak. Na een nachtje drogen poets je met commandant de nevel weg en krijg je een mooie bijna onzichtbare overgang te zien,
niet te hard poetsen op de lak plek, want je haalt gauw teveel weg en dan kan je opnieuw aan de slag.
Voor randjes langs rubbers en dergelijke ben ik benieuwd of anderen een goede tip hebben (behalve dan het weghalen van het rubber
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Re: spuitwerk
Inverse plakken,v4 hans schreef:Wie heeft er voor mij tips betreffende het afplakken en spuiten.
Het gaat mij om het volgende:
Op de rand van het afplakken ontstaat een klein randje doordat er een extra laagje verf opkomt. Hoe kan ik dit voorkomen of hoe kan ik dit wegwerken?
b.v.d
Hans
Oftewel het afplakpapier op het te spuiten opp. leggen, afplakken en dan het afplakpapier terugslaan....
-
v4 hans
- Donateur (4x)

GHIA schreef:
Inverse plakken,
Oftewel het afplakpapier op het te spuiten opp. leggen, afplakken en dan het afplakpapier terugslaan....
Hoe bedoel je dit? dat begrijp ik niet helemaal. is dat in feite hetzelfde wat Bertus bedoeld met het brede afplakband terug vouwen?
Het probleem is natuurlijk het zeer minieme kleurverschil wat toch altijd aanwezig is.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
v4 hans
- Donateur (4x)

bertus06 schreef:ps
wil je wel per pb een handleiding/werkwijze toesturen over hoe het altijd lukt
Doe maar Bert,
(als je die head-bekkende kat maar niet meestuurd, want daar wordt ik krankjorem van.
Vanochtend een deur gespoten, waarschijnlijk plaatselijk te dun. Hij glanst nog niet zoals het moet. Het strakmaken is ook al niet om over op te scheppen.
Tevens een voorspatbord half gespoten en een achterscherm compleet. Ook hier nog wat te dof volgens mij. Maandag maar eens proberen te poetsen.
-
Charlotte
- Geregistreerd lid
Het is hierboven al eerder gemeld: Geen rand in je werkstuk spuiten, maar "uitnevelen". Daarnaast kun je een goedje kopen dat -afhankelijk van de fabrikant- als neveloplosser of fade-out thinner verkocht wordt. Dat spuit je voorzichtig, van nat naar droog uit in de nevelzonde. Het maakt de onderliggende laag tijdelijk poreus, waardoor de oude en nieuwe lak beter in elkaar overvloeien. Ook dan zul je nog moeten polijsten, maar het gaat een stuk beter en makkelijker.
Deze techniek wordt door alle aanbieders van spotrepair gebruikt, maar het spul wordt sinds een tijdje -o.a. door Motip- ook in spuitbussen verkocht.
Deze techniek wordt door alle aanbieders van spotrepair gebruikt, maar het spul wordt sinds een tijdje -o.a. door Motip- ook in spuitbussen verkocht.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Wanneer spuit je dat op? Nadat de nieuwe laag droog is, of gelijk na het spuiten?Charlotte schreef:Het is hierboven al eerder gemeld: Geen rand in je werkstuk spuiten, maar "uitnevelen". Daarnaast kun je een goedje kopen dat -afhankelijk van de fabrikant- als neveloplosser of fade-out thinner verkocht wordt. Dat spuit je voorzichtig, van nat naar droog uit in de nevelzonde. Het maakt de onderliggende laag tijdelijk poreus, waardoor de oude en nieuwe lak beter in elkaar overvloeien. Ook dan zul je nog moeten polijsten, maar het gaat een stuk beter en makkelijker.
-
bertus06
- Geregistreerd lid
-
Charlotte
- Geregistreerd lid
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Flinke striping erop ...v4 hans schreef: Op de rand van het afplakken ontstaat een klein randje doordat er een extra laagje verf opkomt. Hoe kan ik dit voorkomen of hoe kan ik dit wegwerken?
b.v.d
Hans
-
bertus06
- Geregistreerd lid
hoi hans
kwam dit net tegen op een andere site
http://www.autospuitergiel.nl/
misschien is het iets voor je , 350 ex btw , goedkoper kom je denk ik niet en krijg je toch nog een mooie strakke car
mvg bert
kwam dit net tegen op een andere site
http://www.autospuitergiel.nl/
misschien is het iets voor je , 350 ex btw , goedkoper kom je denk ik niet en krijg je toch nog een mooie strakke car
mvg bert