Stuurbekrachtiging klassiekers

1967-1980
72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 30 okt, 2007 18:58

Style&Co schreef:...lees ik het nu goed dat er aftermarket powersteering sets te koop zijn die op het originele stuurhuis wordt gemonteerd en waarvan de bekrachtigingspomp wordt aangedreven door 12v stroom?
Nee, ik zie dat er een originele Saab 96 set was die hydraulisch werkte met een cilinder op het stuurhuis
en
ik lees dat er een moderne 12 V elektrische is die onder het dashbord op de stuuras werkt.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 30 okt, 2007 19:13

72sonett-III schreef:
Style&Co schreef:...lees ik het nu goed dat er aftermarket powersteering sets te koop zijn die op het originele stuurhuis wordt gemonteerd en waarvan de bekrachtigingspomp wordt aangedreven door 12v stroom?
Nee, ik zie dat er een originele Saab 96 set was die hydraulisch werkte met een cilinder op het stuurhuis
en
ik lees dat er een moderne 12 V elektrische is die onder het dashbord op de stuuras werkt.

wat niet gaat werken ivm de missende spiebanen , dus zal je als je stuurbekrachtiging wilt toch een compleet systeem moeten opsnorren

mvg bert

ambootje
Geregistreerd lid

stuurbekrachtiging klassiekers

Bericht door ambootje » di 30 okt, 2007 20:29

Inderdaad Style & co , ook voor een 99 is dit systeem beschikbaar .mits er ruimte is onder het dashboard . ( ongeveer qua oppervlakte een pak koffie in de lengterichting naast de stuurstang ). Het enige probleem bij iedere klassieker is de aanpassing van de stuurstang onder en boven de stuurbekrachtigings-unit . te weten de spiebanen .
dit betekent dus dat de auto origineel blijft , zelfde stuur- en stuurhuis mits je niet te diep onder het dashboard kijkt dan .
Nogmaals qua snelheid is de bekrachtiging zo gebouwd dat er boven bepaalde snelheid geen bekrachtiging is , daarnaast bij stilstand vind er optimale bekrachtiging plaats . Daarnaast blijft dan de popmeter die eenieder in staat stelt om de bekrachting minder te laten werken bij een stilstaande auto.
vriendelijke groet jan . :O:

Plaats reactie