De compressie gemeten en daar kwamen mooie getallen uit. Met koude motor en gasklep open tussen de 10,5 en 11 Bar voor alle cilinders.
Nog maar eens goed ontluchten..
Motortemperatuur
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
sabo
- Geregistreerd lid
Wel erg laat, maar mij valt plots het volgende in: Ik heb vorig jaar een tijdje zonder thermostaat gereden met mijn 95 omdat de temperatuur bij zonnige dagen, voor een stoplicht of in een file te hoog opliep. Voor de winter heb ik een andere thermostaat gemonteerd gekocht bij een "automaterialenzaak om de hoek". Weer vertoonde de temperatuur dezelfde kuren.
Thermostaat teruggebracht en een nieuwe gekregen. Dit hielp echter niet. Daarna een originele ford-thermostaat van een blok wat ik nog had liggen gehaald en erin gezet. Probleem opgelost!!
Thermostaat teruggebracht en een nieuwe gekregen. Dit hielp echter niet. Daarna een originele ford-thermostaat van een blok wat ik nog had liggen gehaald en erin gezet. Probleem opgelost!!
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Discus schreef:Bij mij zit er onder de dop van het expansievat een rond gaatje. Na de koprevisie verlies ik hier regelmatig koelvloeistof door. Voor de revisie heb ik daar nooit last van gehad.
Dit had ik ook. vandaag voor het eerst sinds 3/4 jaar de motor weer eens laten lopen. Deze is er uit geweest.
Ik lees in dit topic dat er ontlucht moet worden, maar ik dacht dat dit vanzelf ging en heb alleen de kachelbediening op warm gezet. Waar zit die eventuele ontluchtingsnippel?
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Ontluchten gaat uiteindelijk ook vanzelf, zeker als je de kachel op heet zet zodat er ook water door dat element stroomt.v4 hans schreef:Ik lees in dit topic dat er ontlucht moet worden, maar ik dacht dat dit vanzelf ging en heb alleen de kachelbediening op warm gezet.
Aan de rechter zijkant van de verwarming, wijst richting + pool van de accu.Waar zit die eventuele ontluchtingsnippel?
Als je er een plastic slangetje aan doet en die in het expansievaatje hangt, verlies je geen koelvloeistof.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

ik kan voorlopig hier nog niets vinden en zal maandag avond wat verder zoeken.72sonett-III schreef: Aan de rechter zijkant van de verwarming, wijst richting + pool van de accu.
Na de motor voor het eerst weer gestart te hebben begon hij na een minuut of 5 plotseling koelvloeistof uit het expansievat te gooien. De motor was toen nog lang niet volledig warm.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Helemaal goed. Ik zag het voor een bevestigingsboutje aan72sonett-III schreef: Aan de rechter zijkant van de verwarming, wijst richting + pool van de accu.
Het zit ook wel een beetje op een vreemde plek. ik zocht hem aan de voorkant van de kachelunit. Ik heb de motor echter nog niet weer laten draaien. Dat komt nog.