aansluiting biezen op de spatschermen

1967-1980
Plaats reactie
v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

aansluiting biezen op de spatschermen

Bericht door v4 hans » di 30 okt, 2007 21:57

Doe ik het goed of niet? zie onderstaande foto's. De aansluiting van de biezen vind ik niet erg optimaal. vooral bij het achterscherm vangt de bies het water en brengt het zo richting binnenkant. Ook vooraan is het niet erg strak. Of is dit juist de hoofd oorzaak van de roestgevoeligheid van de 96 op op deze plekken

voorkant:
Afbeelding

en de achterkant:
Afbeelding

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » di 30 okt, 2007 22:12

Volgens mij doe je het goed. Vooral achter wil het daar wel eens behoorlijk gaan roesten. Het is misschien mosterd na de maaltijd, maar eerst dik volspuiten met tectyl o.i.d. helpt ( bijna) 100%. Dan de biezen er weer tussen. Bij mij is het resultaat afdoende.

ad

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » di 30 okt, 2007 22:22

Het plaatwerk zit daar nu goed in de verf (2 lagen) en tectiel. toch is het een waterverzamel bakje daar aan de achterkant. als je dan de aansluiting van het spatscherm en het binnenscherm aan de binnenkant ook goed dichtgesmeerd hebt kan het helemaal niet meer weg.

Toch gaat het zo waarschijnlijk weer jaren goed.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: aansluiting biezen op de spatschermen

Bericht door 72sonett-III » vr 02 nov, 2007 14:55

v4 hans schreef:Doe ik het goed of niet?
Ja, lijkt mij wel.
Ik heb bij de biezen achter nog PUR bodykit gebruikt om het naar binnen lopen van water te voorkomen. (Niet dat het daarachter droog blijft, er komt altijd water van de banden...)

Fred.H
Geregistreerd lid

Bericht door Fred.H » za 03 nov, 2007 22:56

Ik ben net begonnen met de restauratie en bij mij zaten de strips op de zelfde manier gemonteerd.
Linksachter was de strip afgekit waardoor het water niet goed kon weglopen, met roest als gevolg. :( (in ieder geval meer als rechts)
Roest verwijderen en daarna goed conserveren met een middel als Waxoyl pink hardwax.
De delen weer monteren zonder kit ofzo.......ventilatie werkt het best tegen roest.
Water mag er best komen, als het er ook weer weg kan. :D

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: aansluiting biezen op de spatschermen

Bericht door v4 hans » zo 04 nov, 2007 11:32

willeme 1 schreef: gezien de afstand tussen de kieren denk ik dat hij achter te laag hangt.

Welk scherm, voor of achter?
Voor kan alleen hoger door het op te vullen, dat lijkt me niet goed en achter kan het simpelweg niet hoger want dan kom je de body tegen.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » zo 04 nov, 2007 11:43

Misschien dat ik mij heel erg vergis maar ik dacht altijd dat de ronde kant van de strip wat meer naar buiten moest steken en dan in de wat rond lopende hoeken van spatbord en carrosserie moest vallen. Bij het aandraaien van de bouten zou dat allemaal moeten voegen. Op die manier ontstaat er ook minder ruimte tussen spatbord en carrosserie en schroef je het spatbord veel vlakker vast. Ik denk dus dat je achter de strip meer naar buiten moet laten steken.

Alex

Fred.H
Geregistreerd lid

Bericht door Fred.H » zo 04 nov, 2007 20:40

Klopt, de ronding van de strip moet iets meer naar buiten.
De ronding in de hoek zal nooit goed aansluiten.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » ma 05 nov, 2007 7:20

de ronding van de biezen zit bij mij niet tussen het plaatwerk. Alleen het platte deel van zeg maar ca 1,5 mm dikte.

Kijk maar eens goed, het scherm is in de bovenhoek iets afgerond terwijl op de body die hoek eigenlijk scherp is. De biezen vouwen zich moeilijk en kiezen de makkelijkste weg. Ik denk vandaar de kleine opening.

Daarachter heb ik al het plaatwerk opnieuw ingelast. Geen idee of daar een ontwateringsgat zat en behoort te zitten. (richting de voorkant zodat het water wellicht in het vaste zijpaneel loopt)

Heeft er iemand foto's van zijn aansluiting? En hoort er wel of geen ontwatering te zitten?

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 05 nov, 2007 13:40

Aan de kofferdekselkant waar de carosserie stopt en waar de rand begint waar de bevestigicngsschroeven van het spatbord in zitten hoort een horizontale sleuf te zitten.

Alex

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » ma 05 nov, 2007 14:01

Alex B schreef:Aan de kofferdekselkant waar de carosserie stopt en waar de rand begint waar de bevestigicngsschroeven van het spatbord in zitten hoort een horizontale sleuf te zitten.
Die heb ik. Nu dacht ik nog aan een gat aan de voorkant?

Zoals het nu bij mij is loopt het water de kleine opening in, en blijft daar staan totdat het verdampt is, immers aan de binnenkant zit er een mooie laag tectiel over de naden.

Dat lijkt me toch niet goed.

Ulwembu
Geregistreerd lid

Bericht door Ulwembu » ma 05 nov, 2007 14:09

Kan je niet zelf een afwateringsgat boren?

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » ma 05 nov, 2007 22:53

Ulwembu schreef:Kan je niet zelf een afwateringsgat boren?
Boren :?: Wat is dat? :D

Ik wil gewoon weten hoe het af fabriek is geweest. En als ik hier zelf dan een gat maak dan loopt het water sowieso naar binnen.

Inmiddels zit er onderin de deuren en onderin de flanken wel zoveel verf dat ik hier permanent zeevis in zoutwater kan houden zonder dat het me gaat roesten.

Plaats reactie