dak en achterklep

1967-1980
Plaats reactie
toms
Geregistreerd lid

dak en achterklep

Bericht door toms » za 10 nov, 2007 18:02

wij zijn onlangs begonnen met het restaureren van onze sonett 3 uit 1971. Maar ik heb nu een paar kleine vragen voor mensen met eventuele ervaring.

1. het demonteren van het dak. is er iets waar ik op moet letten als ik daar mee bezig ben. bijvoorbeeld met het los halen dat ik niet wat vergeet.

2. het is een geimpoteerde saab. vanuit texas. Deze bezit over een weber carburateur is dit een orginele vanuit de saab fabriek? En is deze makkelijk af te stellen?

3. De schokbrekers de niet de spieraal veren maar de andere. zijn deze los te bestellen en is voor hetzelfde als achter. graag een reacti want dan kan ik deze vast bestellen.

mvg tom

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: dak en achterklep

Bericht door 72sonett-III » za 10 nov, 2007 20:40

toms schreef:...demonteren van het dak. is er iets waar ik op moet letten als ik daar mee bezig ben...
Het dak is één geheel met met een deel van de motorkap, de A stijlen en de hele achterkant. Je kunt het 'dak' niet los demonteren. De body van de Sonett III bestaat hoofdzakelijk uit twee delen; de motorkap en het dak+achterkant. Het hele spul zit met popnagels vast...
...een weber carburateur is dit een orginele vanuit de saab fabriek?
Nee, origineel was een Fomoco.
is deze makkelijk af te stellen?
De Weber; ja (maar wat voor type zit er op?) zie o.a. viewtopic.php?t=15997
De schokbrekers ... zijn deze los te bestellen
Ja, zijn dezelfde als van een 96.
is voor hetzelfde als achter
Nee, voor heeft onder en boven een ring, achter heeft boven een pen en onder een ring.

toms
Geregistreerd lid

ja

Bericht door toms » ma 12 nov, 2007 19:48

oke dat het dak 1 geheel is dat weet ik. De neus is er al af en nu gaan we verder met het dak maar zijn hier nog punten waar ik rekening mee moet houden wat ik los moet halen voor ik echt het dak er af kan halen

mvg tom

ErnstJan
Geregistreerd lid

Bericht door ErnstJan » wo 14 nov, 2007 20:55

Het dak is één geheel met met een deel van de motorkap, de A stijlen en de hele achterkant. Je kunt het 'dak' niet los demonteren. De body van de Sonett III bestaat hoofdzakelijk uit twee delen; de motorkap en het dak+achterkant. Het hele spul zit met popnagels vast...

Zit electrische bedradingen enz ook niet aan de achterbody, even als benzineslang, dashbord enz buiten de popnagels ?

Gr ErnstJan

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » wo 14 nov, 2007 21:05

ErnstJan schreef:Zit electrische bedradingen enz ook niet aan de achterbody, even als benzineslang, dashbord enz...
Alleen de bedrading naar de achterlichten. De vulpijp van de tank zit inderdaad ook vast aan de body, de benzineleiding naar de motor niet, die ligt op de vloer. Het dak en de scharnieren van de achterruit zitten bij mijn '72 vast op de rolbeugel, maar ik weet niet of dat origineel is.
Ook de achterbumper zit door de body heen vast op het onderstel.

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » do 15 nov, 2007 1:08

Het dak en de scharnieren van de achterruit zitten bij mijn '72 vast op de rolbeugel, maar ik weet niet of dat origineel is
Is origineel.

Verder loopt de ontluchtingsleiding van de benzinetank bovenlangs (achter de dakbekleding) het rechterportier naar de motorruimte.

toms
Geregistreerd lid

mag ik

Bericht door toms » za 17 nov, 2007 18:52

het adres waar ik van die 96 schokbrekers kan krijgen, niet die spiraal veren maar die andere

mvg tom

toms
Geregistreerd lid

Bericht door toms » zo 18 nov, 2007 12:46

dat moet mag ik het adres van iemand die deze schokbrekers heeft.

Of nog zeer goede 2de hands. is ook geen probleem

mvg tom

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 18 nov, 2007 19:40

toms schreef:...mag ik het adres van iemand die deze schokbrekers heeft.
De originele zijn van Monroe; voor R1064, achter R1101, iedere schokbrekerboer zou ze moeten kunnen bestellen en leveren, misschien heeft de SCN ze ook wel. Ook Elferink heeft volgens hun website de voordempers (nr 12390, 32,50 euro).

Als je gebruikte wil; Gauke Bouma in Drachten, vd Laan in Overschild, Anton Potze in Ter Apel, Johan Tammeling in Dalfsen...
Ook op marktplaats worden veel 96 onderdelen aangeboden.

toms
Geregistreerd lid

Bericht door toms » di 20 nov, 2007 20:06

de voor dempers zijn deze het zelfde als achter volgens elferink wel nameljik maar hier zag ik staan dat dit niet het geval is?

iemand een idee.
de prijs was idd 32.50 per stuk

mvg tom

Plaats reactie