dak en achterklep
-
toms
- Geregistreerd lid
dak en achterklep
wij zijn onlangs begonnen met het restaureren van onze sonett 3 uit 1971. Maar ik heb nu een paar kleine vragen voor mensen met eventuele ervaring.
1. het demonteren van het dak. is er iets waar ik op moet letten als ik daar mee bezig ben. bijvoorbeeld met het los halen dat ik niet wat vergeet.
2. het is een geimpoteerde saab. vanuit texas. Deze bezit over een weber carburateur is dit een orginele vanuit de saab fabriek? En is deze makkelijk af te stellen?
3. De schokbrekers de niet de spieraal veren maar de andere. zijn deze los te bestellen en is voor hetzelfde als achter. graag een reacti want dan kan ik deze vast bestellen.
mvg tom
1. het demonteren van het dak. is er iets waar ik op moet letten als ik daar mee bezig ben. bijvoorbeeld met het los halen dat ik niet wat vergeet.
2. het is een geimpoteerde saab. vanuit texas. Deze bezit over een weber carburateur is dit een orginele vanuit de saab fabriek? En is deze makkelijk af te stellen?
3. De schokbrekers de niet de spieraal veren maar de andere. zijn deze los te bestellen en is voor hetzelfde als achter. graag een reacti want dan kan ik deze vast bestellen.
mvg tom
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: dak en achterklep
Het dak is één geheel met met een deel van de motorkap, de A stijlen en de hele achterkant. Je kunt het 'dak' niet los demonteren. De body van de Sonett III bestaat hoofdzakelijk uit twee delen; de motorkap en het dak+achterkant. Het hele spul zit met popnagels vast...toms schreef:...demonteren van het dak. is er iets waar ik op moet letten als ik daar mee bezig ben...
Nee, origineel was een Fomoco....een weber carburateur is dit een orginele vanuit de saab fabriek?
De Weber; ja (maar wat voor type zit er op?) zie o.a. viewtopic.php?t=15997is deze makkelijk af te stellen?
Ja, zijn dezelfde als van een 96.De schokbrekers ... zijn deze los te bestellen
Nee, voor heeft onder en boven een ring, achter heeft boven een pen en onder een ring.is voor hetzelfde als achter
-
ErnstJan
- Geregistreerd lid
Het dak is één geheel met met een deel van de motorkap, de A stijlen en de hele achterkant. Je kunt het 'dak' niet los demonteren. De body van de Sonett III bestaat hoofdzakelijk uit twee delen; de motorkap en het dak+achterkant. Het hele spul zit met popnagels vast...
Zit electrische bedradingen enz ook niet aan de achterbody, even als benzineslang, dashbord enz buiten de popnagels ?
Gr ErnstJan
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Alleen de bedrading naar de achterlichten. De vulpijp van de tank zit inderdaad ook vast aan de body, de benzineleiding naar de motor niet, die ligt op de vloer. Het dak en de scharnieren van de achterruit zitten bij mijn '72 vast op de rolbeugel, maar ik weet niet of dat origineel is.ErnstJan schreef:Zit electrische bedradingen enz ook niet aan de achterbody, even als benzineslang, dashbord enz...
Ook de achterbumper zit door de body heen vast op het onderstel.
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
-
toms
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
De originele zijn van Monroe; voor R1064, achter R1101, iedere schokbrekerboer zou ze moeten kunnen bestellen en leveren, misschien heeft de SCN ze ook wel. Ook Elferink heeft volgens hun website de voordempers (nr 12390, 32,50 euro).toms schreef:...mag ik het adres van iemand die deze schokbrekers heeft.
Als je gebruikte wil; Gauke Bouma in Drachten, vd Laan in Overschild, Anton Potze in Ter Apel, Johan Tammeling in Dalfsen...
Ook op marktplaats worden veel 96 onderdelen aangeboden.
-
toms
- Geregistreerd lid