lpg zonder harden kleppen en kop.

1967-1980
GHIA
Geregistreerd lid

Re: lpg zonder harden kleppen en kop.

Bericht door GHIA » zo 11 nov, 2007 11:13

72sonett-III schreef:
klaasj schreef:kun je zo maar je v4 op lpg laten lopen zonder aanpassing aan de motor.
Nee, beter niet 'zo maar'. Er zullen tenminste hard stalen uitlaatklepzittingen gemonteerd moeten worden. Zie de reactie van Sabo.

Mijn '79 96 rijdt probleemloos op LPG, al 300000+ km.

Maar is dan ook aangepast.. :?:

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: lpg zonder harden kleppen en kop.

Bericht door 72sonett-III » zo 11 nov, 2007 12:49

GHIA schreef:Maar is dan ook aangepast.. :?:
Ja, klepzittingen en -geleiders.
Ik heb één keer de verdamper moeten vervangen omdat het membraan lek was en een keer een gasventiel omdat de aansluitdraden waren vergaan.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » ma 12 nov, 2007 13:42

Hoi,

Dat is ook het probleem tov de SAAB motoren.

De Techniek van de Ford V motoren is van rond de jaren 60 (altans de V6), veel gietstaal.
Als je een oudere Ford V6 zomaar op gas zet, dan is de kop vaak binnen 30.000 km schroot.

Ik denk dat een SAAB-motor dit wel langer vol houdt.

Ik denk alleen wel dat de V4 tov de latere lijn motoren van Ford het zeker niet slecht doen ... :wink:

Daarom advies mbt LPG inbouw, bij een SAAB zou je kunnen wachte, een Ford motor moet meteen aangepast worden.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » vr 23 nov, 2007 12:36

willeme 1 schreef:
GHIA schreef:Hoi,

Dat is ook het probleem tov de SAAB motoren.

De Techniek van de Ford V motoren is van rond de jaren 60 (altans de V6), veel gietstaal.
Als je een oudere Ford V6 zomaar op gas zet, dan is de kop vaak binnen 30.000 km schroot.

Ik denk dat een SAAB-motor dit wel langer vol houdt.

Ik denk alleen wel dat de V4 tov de latere lijn motoren van Ford het zeker niet slecht doen ... :wink:

Daarom advies mbt LPG inbouw, bij een SAAB zou je kunnen wachte, een Ford motor moet meteen aangepast worden.
altijd gedacht dat het dezelfde motoren waren

W

Oeps, sorry,

Laatste stuk had betrekking op de 'echte' SAAB motoren, niet de motoren die SAAB bij Ford kocht.

Ford motoren werden pas vanaf '85 beter bestand tegen Loodvrij en LPG.

Plaats reactie