startproblemen, stationair prima
-
k.strikwerda
- Geregistreerd lid
startproblemen, stationair prima
Mijn 96 wil slecht starten. Na vele keren starten slaat hij uiteindelijk aan. Stationair draait hij echter prima. Nieuwe bougies, stroomverdelekap en puntjes. De motor heb ik met een stroboscoop op tijd gezet.
Wie heeft enig idee hoe dit mogelijk is?
Wie heeft enig idee hoe dit mogelijk is?
-
op
- Donateur (4x)

-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
-
k.strikwerda
- Geregistreerd lid
-
N207
- Donateur

Wij hebben hetzelfde met onze 96. Na een paar keer start de auto en in het begin houdt hij wat in. Maar rijdend, als de motor na een minuutje of twee warmer wordt, is alles normaal. De rest van de dag start en rijdt de auto vervolgens prima.
We wijten het dus aan het koude (en ook vochtige) weer van de laatste tijd. Na de kerst willen we wel electronische ontsteking aanschaffen.
We wijten het dus aan het koude (en ook vochtige) weer van de laatste tijd. Na de kerst willen we wel electronische ontsteking aanschaffen.
-
Martien_96V4
- Geregistreerd lid
Ik zou eerder denken aan een brandstof- c.q. carburateurprobleem.
Een te laag vlotterniveau kan moeilijk starten veroorzaken.
Controleer ook eens, als de motor niet loopt, of er brandstof uit de acceleratiepomp spuit, als er gas gegeven wordt.
Zit het luchtfilter niet dicht ?
Start de motor ook slecht als er eerst een paar keer op het gas getrapt wordt (alleen bij koude motor doen).
Start de motor misschien beter als het gaspedaal een stukje ingetrapt blijft ?
Zomaar een aantal zaken die je simpel kunt controleren.
Een te laag vlotterniveau kan moeilijk starten veroorzaken.
Controleer ook eens, als de motor niet loopt, of er brandstof uit de acceleratiepomp spuit, als er gas gegeven wordt.
Zit het luchtfilter niet dicht ?
Start de motor ook slecht als er eerst een paar keer op het gas getrapt wordt (alleen bij koude motor doen).
Start de motor misschien beter als het gaspedaal een stukje ingetrapt blijft ?
Zomaar een aantal zaken die je simpel kunt controleren.
-
k.strikwerda
- Geregistreerd lid