Sonett valt stil bij lossen gaspedaal, alleen bij warme moto

1967-1980
Plaats reactie
sonettje
Geregistreerd lid

Sonett valt stil bij lossen gaspedaal, alleen bij warme moto

Bericht door sonettje » vr 25 jan, 2008 18:05

Hallo,

Mijn Sonett valt stil bij losssen gaspedaal, vb. tijdens rijden op freewheel als ik op de rem duw, toerental zakt onder stationnair tot 0 en dan volledig motor stil, ook als ik op een kruispunt kom en vergeet gas bij te geven...

De garagist heeft al 2 keer naar de carburator gekeken maar vindt niets abnormaals.

Kan dit iets te maken hebben met de vervroeging in de Delco die wat hapert? De auto heeft namelijk juist 3 maanden stil gestaan en nu is dat stilvallen begonnen, tevoren reed hij perfect!

HELP!

Alvast bedankt voor alle tips!

Bruno
:(

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » vr 25 jan, 2008 21:30

De garagist heeft al 2 keer naar de carburator gekeken maar vindt niets abnormaals.
Denk toch dat je het in de carburateur moet zoeken. Waarschijnlijk is de stationairsproeier verstopt.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 25 jan, 2008 23:44

V4liefhebber schreef:... carburateur ... Waarschijnlijk is de stationairsproeier verstopt.
Ja, dat zou kunnen. Kijk ook de diverse vacuumslangetjes na, die willen ook nog wel eens uitdrogen en losscheuren, dan zuigt de motor valse lucht aan, het mengsel wordt armer en dat kan dan juist bij lage toeren/stationair net zorgen voor afslaan van de motor.

('Delco' = verdeler.)

Plaats reactie