Help aub..... voor sloten van een saab 96 uit 1977

1967-1980
Plaats reactie
Kamillus
Geregistreerd lid

Help aub..... voor sloten van een saab 96 uit 1977

Bericht door Kamillus » ma 21 jan, 2008 21:51

Beste mede saabisten,

ik heb 4 jaar geleden de Saab 96 voor mijn 18de verjaardag gekregen. Nu ben ik sinds ongeveer een jaar bezig met hem in orde te maken voor de apk. En ja hoor morgen is het dan zo ver. Ik mag verschijnen bij het keurings station.

Toen ik vanmiddag echter de auto op de oprit zette en hem probeerde af te sluiten had ik het hele binnen werk van het slot aan me sleutel hangen. Nu is mijn vraag wat ik hier aan kan doen en hoe ik het het beste kan repareren.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt,
Groetjes,
Kamil

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 22 jan, 2008 13:35

De binnenbekleding van de deur halen en in de deur op zoek gaan naar de ontbrekende onderdelen. Als ik het mij goed voor ogen heb zit het binnenwerk vast met een schroef, die ook het plaatje waarmee je de deurvergrendeling activeert op z'n plaats houdt. Je moet dus op zoek naar dat plaatje en de schroef. Om de boel weer goed te monteren is het makkelijk om de hele deurklink te demonteren.

Alex

Kamillus
Geregistreerd lid

Bericht door Kamillus » di 22 jan, 2008 15:03

De auto is inmiddels apk gekeurd, in 1 keer na 10 jaar stil gestaan te hebben.

Ik ga dadelijk de bekleding eraf halen en dan opzoek naar het binnen systeem van de klink.

Hartelijk bedankt voor de reactie.

Groetjes

wlkts
Geregistreerd lid

Bericht door wlkts » wo 23 jan, 2008 10:41

In mijn 96 zit het plaatje niet met een schroef maar met een veerring op het cylinderhuis. En die veering wil er weleens afkomen. Tot heden opgelost met een nieuwe veerringen maar een gaatje boren in het cylinderhuis en vastzetten met een pennetje is eigenlijk een deugdelijker oplossing.

succes.
W

Kamillus
Geregistreerd lid

Bericht door Kamillus » zo 27 jan, 2008 16:59

Nadat ik hem had vastgezet ben ik een stukje gaan rijden :O: .

En wat schetst nu mijn verbazing. De cilinder is er ondanks dat hij moervast zat, uitgevallen. Ik ben hem nu dus kwijt :tiltsad:

Weet iemand toevallig of je dit soort sloten nog ergens kan krijgen?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 27 jan, 2008 17:20

Kamillus schreef:Ik ben hem nu dus kwijt
Kl*ten...
Weet iemand toevallig of je dit soort sloten nog ergens kan krijgen?
Alleen van de sloop, b.v. bij Anton Potze - Ter Apel of Harm vd Laan - Overschild.
Als je meteen een linker+rechter neemt, hou je in ieder geval één dezelfde sleutel voor de deuren. Het is in principe ook mogelijk om een slot bij een sleutel te maken

Plaats reactie