spanningsregelaar
-
thomkins
- Geregistreerd lid
spanningsregelaar
ik vermoed dat de spanningsregelaar van mijn 1980 saab 96 de geest heeft gegeven, weet iemand waar die precies zit en of dit een universeel deel dan wel een specifiek saab onderdeel is??? het lampje blijft meestal branden en soms ook weer niet. Of zou het een massa probleem kunnen zin, ik zeg maar wat.??? c.thomkins leiden
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: spanningsregelaar
Tegen het rechter binnenscherm, vlak bij de dynamo. Er zit een kabeltje met 3 draden tussen de spanningsregelaar en de dynamo, met een aftakking naar het laadlampje.thomkins schreef:...spanningsregelaar van mijn 1980 saab 96 de geest heeft gegeven, weet iemand waar die precies zit
Universeel, Bosch, is nog leverbaar, kostte een aantal jaren geleden 150 gulden geloof ik. Is bij de diverse slopers ook nog wel te vinden.... universeel deel...
Kan ook versleten koolborstels in de dynamo zijn, ook een standaard Bosch onderdeel en eenvoudig te vervangen (wel kijken of de sleepringen in de dynamo niet ook ingesleten zijn)....het lampje blijft meestal branden en soms ook weer niet. Of zou het een massa probleem kunnen zin, ik zeg maar wat.???