Suzuki-onderdeel in een Sonett!

1967-1980
brinky
Donateur
Donateur

Re: sport

Bericht door brinky » di 26 feb, 2008 0:06

Thom schreef:de sportiefste in elk geval, zal wel de sportversie zijn. Ik zou alleen Bilsteins kopen voor sportiviteit, dus geen touring klasse of zo.
De race versie van Bilstein is zo'n 145 euro. Per stuk.

Manic
Lid van verdienste

Re: sport

Bericht door Manic » di 26 feb, 2008 0:19

brinky schreef:
De race versie van Bilstein is zo'n 145 euro. Per stuk.
Ik kreeg zelfs al een keer een prijs voorgeschoteld van 225,- p/s :shock: . Ik heb nu voor gasgeveerde KYB's zitten, ca € 60,- p/s, achter oliegevulde D.... nog wat, van € 48,- en dat is echt spotgoedkoop, maar wel degelijk volgens de (betrouwbare) bron.

Goedkoper en het wordt prutswerk volgens mij. Ik durf met mijn 96 wel een wat goedkoper type te proberen, aangezien ik hier toch niet heel erg veel km's mee rijdt, als het 20.000 km mee gaat ben ik al 4 jaar verder en dik tevreden.

Gr,

Dennis

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 26 feb, 2008 0:26

Klopt het trouwens dat de schokbrekers voor de voorzijde van een late 99 hetzelfde zijn als voor een 96?

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » di 26 feb, 2008 1:12

Klopt het trouwens dat de schokbrekers voor de voorzijde van een late 99 hetzelfde zijn als voor een 96?
Nee, zijn gelijk aan een vroege 99 ('69-ca.'80) :roll:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 26 feb, 2008 11:16

Ik zie op verschillende onderdelensites dat 99 79-84 hetzelfde onderdeelnummer heeft als 99 -79 en 96.

Vanwaar die rollende oogjes in de emoticon? Mag ik niet gewoon een vraag stellen?

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » di 26 feb, 2008 13:07

Interessante site Martin!

Ik ben het overigens helemaal met Thom eens, 45 euro per stuk is voor m'n portemonnee altijd nog heel wat maar voor een goed bekend staand product gewoon spotgoedkoop.

Ik weet hoezeer de wielophanging van een Saab 92 tov van een Saab 93 en verder afwijkt.
In hoeverre verschillen de schokbrekers voor een Saab 92 van die voor een later type tweetakt? (qua afmeting, slag, bevestiging en evt. dempingskarakteristiek)

Cornell

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » wo 27 feb, 2008 1:20

Waarom :evil:
Mag ik niet gewoon een vraag stellen?
Tuurlijk. Daarvoor is dit forum.

Wat ik probeerde aan te geven is de tegenstrijdigheid in jouw vraag en in mijn antwoord, nl. in jouw vraag heb je het over het laatste type 99. In mijn antwoord heb ik het over het oude type. Vandaar! Er zit geen kwade bedoeling bij.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 27 feb, 2008 1:22

OK, no hard feelings... :)

Kun je me misschien uitleggen wat er volgens jou bij de latere bouwjaren van de 99 is veranderd?

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » do 28 feb, 2008 11:29

Geen idee. Ooit wel een SAAB 99 gehad. Echter nooit in verdiept.

Ik heb een tijdje terug Gabriels schokdempers voor een 96V4 gekocht. Op de doos stond dat deze ook voor een Mercedes 170 geschikt zijn.

Plaats reactie