...Waar denk je zelf aan? Hoeveel geld wil je besteden?
Dat weet ik nog niet. Ik heb Triumph-ervaring en dat was duur door het bijkomende werk. (maar wel zinnig, gezien het feit dat Triumph krukassen nogal eens breken door onbalans). Alle waar naar zijn geld. En ik wil echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
Waar ik aan denk? Gewoon 1500 krukas, evt. boren (overmaat), beter ademende koppen: grotere kleppen, geflowde koppen. Inlaatspruitstuk dat ideaal aansluit. Min of meer elementaire aanpak. Geen radicale toestanden. Een blok dat goed uitgebalanceerd draait en goed te gebruiken is in het dagelijks verkeer.
...Je zult Hans Thedinga in Emmen bedoelen:
Ja! Dat is 'm. Wat je verder beschrijft, is wel wat ik in gedachten heb. Hoewel ik het opbouwen ook wel zelf wil proberen.
Het blok dat ik zaterdag haal is compleet, minus de carb. en de verdelerkap. Nou, die carb. die zou ik toch vervangen en de verdelerkap is zo te koop. Dus eerst maar eens schoonmaken en dan gaan ontmantelen. Ook tips betreffende schoonmaken, rubriceren en opslaan zijn welkom. Het is voor mij de eerste keer dat ik echt een blok helemaal ontmantel, dus nieuw.
Menno