Saab 96 ontstekingsprobleem
-
Kees
- Geregistreerd lid
Saab 96 ontstekingsprobleem
Geachte Saab liefhebbers , mijn naam is Kees doe dit voor een Saab-liefhebber die niet in bezit is van een Pc, deze is eigenaar van een Saab 96 V4 bouwjaar 1972 de motor is nog de orginele Ford taunus 15 M ( 4 cylinder ) heeft 2 oliefilters, ondanks er een nieuwe bobine en contactpunten zijn geplaatst, gebeurt met regelmaat indien de motor goed warm is dat de contactpunten inbranden, heeft iemand een oplossing voor deze Saab-liefhebber , bij voorbaad dank ,groeten kees
-
Kees
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Condensator, contactpunten en bobine vervangen, dan houd je eigenlijk de volgende 'slijtdelen' over:
01. De verdelerkap.
02. De rotor.
03. De bougiekabels en uiteraard de bobinekabel.
04. De bougie's.
Ik zou zeggen, vervangen wat nog niet vervangen is en controleren of er de juiste onderdelen gemonteerd zijn,
zoals de bougie's en bougiekabels met de juiste weerstand.
01. De verdelerkap.
02. De rotor.
03. De bougiekabels en uiteraard de bobinekabel.
04. De bougie's.
Ik zou zeggen, vervangen wat nog niet vervangen is en controleren of er de juiste onderdelen gemonteerd zijn,
zoals de bougie's en bougiekabels met de juiste weerstand.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
De bobine en contactpunten horen bij elkaar, als je een bobine plaatst van een ander type, heb je kans dat je ook een condensator met een andere capaciteit moet gebruiken.Kees schreef:codensator is ook al vervangen
Contactpunten branden altijd wel iets in, maar als er in korte tijd een duidelijke krater ontstaat op de ene kant en een 'berg' op de andere kant, dan is de waarde niet goed. Ik ben vergeten of je de waarde dan moest verhogen of verlagen, maar het is afhankelijk van waar de krater/berg ontstaat; op het vaste (-) deel of op het bewegende (+) deel van de contactpuntjes.
Je bent van het hele contactpuntjesgedoe af als je een elektronische ontsteking monteert. Zie zoekfunctie...
Hoezoe heeft die 96 twee oliefilters?
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Saab 96 ontstekingsprobleem
Ik ben wel nieuwsgierig hoe dat er uit ziet, een originele Ford V4 met twee oliefilters... heb je er een foto van?Kees schreef:...de motor is nog de orginele Ford taunus 15 M (4 cylinder ) heeft 2 oliefilters...