steun matje

1967-1980
Plaats reactie
sonett97
Geregistreerd lid

steun matje

Bericht door sonett97 » ma 04 jun, 2007 9:27

Zakte ik toch door mijn stoel van de 96 uit 1980.
Blijkt dat dat onder de stoel slechts twee stroken rubber de zitting als het waren "dragen" een strip was gewoon overlangs los gescheurt.. gelukkig wist ik een oude stoel met soort gelijk evel op de kop te tikken echter met een soort steun matje ongeveer ter grote van een BBQ rooster wel wat dunner en het hele matje hangt met een 6 tal veren onder de stoel jaja nu komt tie..

zijn die dingen ergens te koop of moeten we hiervoor naar een soort "netten boeter" maar dan eentje van het formaat ijzervreter

even een zij stapje van Saab naar de Visserij
netten die de visserij vroeger gebruikte en misschien nu nog werden door een boeter gemaakt als het ware gebreeen tot zover de visserij

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 04 jun, 2007 10:12

Voor de SAAB 90/99/900 zijn die sets wel leverbaar. :idea:
Kijk maar hier.
De stoelen uit de laatste modeljaren van de SAAB 95/96 zijn volgens mij hetzelfde van opbouw als dezelfde modeljaren
van de SAAB 99/900, dus de kans is aanwezeig dat er zo'n setje gebruit is, van dat metalen vlechtwerk en de veren.
DIe set's zoals Elferink die kan leveren zijn veel beter, want die hebben geen last van het uitdrogen van die
rubber en katoenen banden. :idea:
Voor die 16,00 Euro zou ik de gok wel wagen om zo'n setje te kopen en te proberen.
De foto hieronder komt van Elkparts, via hun website: www.elkparts.com.
Veel succes hiermee. :wink:

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » ma 04 jun, 2007 19:32

Hoi,

Ik heb ook de metalen sets in de stoelen van mijn 95 zitten. Werk beter als die rubber dingen. Ze passen zowel in de 99-stoelen als in de oude met krakelingen.

wlkts
Geregistreerd lid

Bericht door wlkts » di 05 jun, 2007 23:34

Ik heb een spartaanser oplossing gekozen. Op het metalen frame van de stoel heb ik latten gelegd. Diagonaal insteken en dan in de breedte van de stoel draaien. Op de latten, onder de bekleding dik schuimrubber en klaar.
Je zit ietsje hoger dan met de matjes en het veert natuurlijk niet. Ik vind dat geen gemis maar dat is een kwestie van smaak.
M'n enige vrees is houtwurm.
W 96-'80

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 27 apr, 2008 10:03

Sonett97, sinds Maandag 04 Juni, 2007 10:35 hebt u een 'vervolg-PB' hierover. :wink:

sonett97
Geregistreerd lid

Bericht door sonett97 » zo 27 apr, 2008 10:32

Hallo Allemaal, nou prima hoor wij hebben twee van die steun 'hang-matjes'gekocht bij Elferink in Enter en het resultaat is beter dan het orgineel maar wij hebben NIET al die veren die erbij gelevert waren ook daadwerkelijk in gezet. zoals al aangegeven 'beter dan 't orgineel' we bedanken iedereen voor alle goed raad en tips!

Plaats reactie