Kachel Sonett III

1967-1980
Plaats reactie
Hendrik P
Geregistreerd lid

Kachel Sonett III

Bericht door Hendrik P » za 28 jun, 2008 8:52

Ik heb een Sonett III uit 72. Nu heb ik de neus eraf liggen omdat de ruitewissermotor niet meer werkte. Koolborstels zaten vast... alles gangbaar gemaakt en schoon en werkt nu weer als een tierelier :D . Omdat ik de neus eraf heb liggen heb ik ook gelijk even de warmtewisselaar voor de verwarming eruit gehaald. Deze is zo lek als een mandje :( Weet iemand toevallig ook of deze warmtewisselaar in andere auto's gebruikt werd/wordt? Of heeft iemand een andere oplossing? Advies is welkom. Ik heb de nieuwe (gemodificeerde) remcilinder er inmiddles ook in zitten, de auto remt goed, zal er binnekort even een stukjeover schrijven, zoals beloofd.

Groet, H

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » za 28 jun, 2008 8:59

Mocht het zo zijn dat er géén ander exemplaar leverbaar is, dan zou je toch eentje kunnen laten maken?? :roll:
Een voorbeeld van een bedrijf die dat zou kunnen is: http://www.heftica.nl/index.html en in de omgeving van
Heerenveen zullen ook dergelijke bedrijven gevestigd zijn. :wink:

Hendrik P
Geregistreerd lid

Bericht door Hendrik P » za 28 jun, 2008 9:03

Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of er hier zoiets in de buurt zit. Ik weet namelijk zelf niet wat er mogelijk is op het gebied van radiator reparatie, lijkt me een lastige klus.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 28 jun, 2008 9:09

In Zwolle (3 kwartier van H'veen) zit Tardy en in de polder http://www.autokoeltechniek.nl.

Verder zou je in Heerenveen eens je licht op kunnen steken bij Autowerkplaats Triomf en of Piet Mozes; beide restaureren auto's en hebben zo hun adressen.

Menno

Hendrik P
Geregistreerd lid

Bericht door Hendrik P » za 28 jun, 2008 9:11

Ook bedankt... autokoeltechniek had ik ook net gevonden, lijkt me wel een geschikt adres :)

Tjeho
Geregistreerd lid

Bericht door Tjeho » za 28 jun, 2008 14:31

Jaren terug was er het bedrijf Autotemp, deze reviseerde radiateurs van alle typen auto's. Misschien zit deze nog steeds in Leeuwarden (bedrijven terrein De Hemrik). Even "googelen" en ja daar is ie :D :

http://www.autotempleeuwarden.nl/index. ... ,0,0,1,0,0

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » za 28 jun, 2008 18:29

onno kempink in aalten heeft nog een sloper staan. mischien dat daar een goede in zit.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Kachel Sonett III

Bericht door 72sonett3 » za 28 jun, 2008 23:26

Hendrik P schreef:Ik heb een Sonett III uit 72.
Ik ook!
Ruitenwissermotor... Koolborstels zaten vast...
De ruitenwissermotor is hetzelfde als in een vroege 99, alleen het grote tandwiel met de kruk er op verschilt. De koolborstelset is nog nieuw te krijgen, de motor is o.a. ook in Engelse sportauto´s (MG, Triumph etc) gebruikt.
warmtewisselaar ... Weet iemand toevallig ook of deze warmtewisselaar in andere auto's gebruikt werd/wordt?
Ik heb dat ook wel eens allemaal los gehad en als ik me goed herinner is die hetzelfde als in de 95/96.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » zo 29 jun, 2008 12:14

zover ik weet is de warmtewisselaar niet hetzelfde als 96/95. je kunt het er mischien wel inbouwen maar de vorm is toch echt anders.

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

sonett kachel

Bericht door bert knip » ma 30 jun, 2008 11:55

Ik zal even voor je kijken, maar ik denk dat ik een sonett kachel op de plank heb liggen.
Zal vanavond voor je kijken.
vr gr Bert

Hendrik P
Geregistreerd lid

Bericht door Hendrik P » ma 30 jun, 2008 12:55

Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb hem vanmorgen weggebracht naar Leeuwarden (autotemp) Daar halen ze de kappen eraf en zetten er een nieuw stuk tussen. Nogmaals bedankt voor de input. Groeten, Hendrik.

Tjeho
Geregistreerd lid

Bericht door Tjeho » ma 30 jun, 2008 17:08

Juiste beslissing, je weet dat je zo weer jaren verder kunt. Ook heb je nu weer maximale opbrengst van warmte (doorgang en warme afgifte).
Een exemplaar uit een ander auto kan ook weer problemen geven.

Hendrik P
Geregistreerd lid

Bericht door Hendrik P » di 01 jul, 2008 8:02

Dat denk ik ook... de wangetjes stonden ook een beetje bol, dus hij is ook deels verstopt geweest, heb je bij een oude ook weer kans op. Ook is dan het repareren van het lek dan niet voldoende. Ik ben benieuwd, ze had het erover alsof het de normaalste zaak van de wereld was, dus dat zal dan ook wel zijn. Groet, Hendrik.

Plaats reactie