mensen, ik ben met het plaatwerk bezig van mijn saab 96 uit 1972
ik heb rond het ophangpunt van de achteras roesschade waargenomen, is echter niet verrot, is dan de beste keus om de achteras te verwijderen en te behandelen waarmee kan ik het beste de roestschade mee behandelen?
roestschade aan plaatwerk
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Re: roestschade aan plaatwerk
Dan moet je even zoeken in dit forum, volgens mij is er genoeg over geschreven. roest weg borstelen met de staalborstel en overschilderen met b.v. Hammerite is een snelle optie.geert1 schreef: ik heb rond het ophangpunt van de achteras roesschade waargenomen, is echter niet verrot, is dan de beste keus om de achteras te verwijderen en te behandelen waarmee kan ik het beste de roestschade mee behandelen?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Bij Rustbuster verkopen ze Carprotech. Ik hoorde er goede verhalen van. Zelf uitgeprobeerd: ik heb een paar socceball-bouten over. Erg roestig. Ik heb ze gestraald en volgens de gebruiksaanwijzing met Carprotech RX5 gezet. De bouten liggen nu 3 maanden buiten, op een speciale plaats naast mijn garage. In weer en wind. Er zit tot nu toe geen spoortje roest op! Het lijkt dus te werken!
Menno
Menno
-
Tjeho
- Geregistreerd lid
Owatrol is een produkt welke ook in de scheepvaart wordt gebruikt.
http://www.owachem.nl/indexbestellen.ht ... 4f0e86ca23
Twee lagen Owatrol en daarna tectyl o.i.d.
http://www.owachem.nl/indexbestellen.ht ... 4f0e86ca23
Twee lagen Owatrol en daarna tectyl o.i.d.
-
Fred.H
- Geregistreerd lid
Roest inderdaad zo goed mogelijk weg borstelen, daarna behandelen met RX5(in pot of spuitbus) ongeveer 24 uur laten aandrogen en afwerken met hardwax van waxoil, of tectyl
RX5 die Menno noemt is een product dat blijft kruipen, dus een zeer hoge penetratie heeft.
Het isoleert dus als het ware het goede metaal van de roest.
Een beschermende werking heeft het helaas nagenoeg niet, vandaar de afwerking met een bitumen gedragen product.
Of kijk even op m'n website.
Groet,
Fred
RX5 die Menno noemt is een product dat blijft kruipen, dus een zeer hoge penetratie heeft.
Het isoleert dus als het ware het goede metaal van de roest.
Een beschermende werking heeft het helaas nagenoeg niet, vandaar de afwerking met een bitumen gedragen product.
Of kijk even op m'n website.
Groet,
Fred