Huisvlijt

1967-1980
Plaats reactie
V4liefhebber
Geregistreerd lid

Huisvlijt

Bericht door V4liefhebber » ma 22 dec, 2008 22:34

Eerste poging:

Afbeelding

Afbeelding

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » ma 22 dec, 2008 23:40

Mooi gelukt. Wat is dat voor een toerenteller? Niet uit een 96 volgens mij?

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » ma 22 dec, 2008 23:42

[]Sonett III

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » do 25 dec, 2008 17:50

Knap stukje huisvlijt. Was die voorzetplaat al van die zwarte structuurlaag voorzien?

Alex

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Huisvlijt

Bericht door 72sonett3 » do 25 dec, 2008 19:57

Niet gek... zit dit in je jubileum?
Nu nog een km teller uit een Sonett er in en een klokje met witte wijzers dan is alles in dezelfde stijl. Het lijkt er op dat je een 96 dashboard hebt dichtgelast en openingen hebt gemaakt op andere plekken. Die wipschakelaars komen uit een 99?

Deze foto's zijn al van augustus... Als dit de eerste poging is, wat wordt/is dan de tweede poging?

Je moet de stuurkolom rond het contactslot ook nog weer even zwart spuiten, dan lijkt het weer als nieuw... Waar heb je die wrinkleverf gevonden?

Een klokje met witte wijzers heb ik nog wel liggen, eventueel ruilen voor deze met oranje wijzers?

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » za 27 dec, 2008 15:34

Knap stukje huisvlijt. Was die voorzetplaat al van die zwarte structuurlaag voorzien?
Ik heb de plaat gespoten met krimplak:

http://www.frost-auto.nl/?p=productsList&iCategory=30

Ik heb deze spuitbus gekocht voor de SONETT. In de Sonett heb ik een ander dashboard gemonteerd en de plaat waar de instrumenten inzitten opnieuw gespoten.
Niet gek... zit dit in je jubileum?
Nu nog een km teller uit een Sonett er in en een klokje met witte wijzers dan is alles in dezelfde stijl. Het lijkt er op dat je een 96 dashboard hebt dichtgelast en openingen hebt gemaakt op andere plekken. Die wipschakelaars komen uit een 99?
Inderdaad, de schakelaars komen uit een 99. Nog wel getwijfeld of ik de km-teller door 1 met witte wijzers zou vervangen. Maar zover ik weet is dit de originele km-stand. Klokje met witte wijzer heb ik zelf nog. Ik houd deze liever zelf. Klokje met oranje wijzers zijn veel moeilijker te vinden en mocht ik het weer terug willen bouwen... :wink:

Deze foto's zijn al van augustus... Als dit de eerste poging is, wat wordt/is dan de tweede poging?
De nieuwe plaat heb ik gemaakt van een dunne aluminiumplaat. Dit vervormd erg snel. Als je goed kijkt staat de plaat iets bol. Ook zitten de schakelaars scheef en zitten de controlelampjes niet op de juiste plaats.
Bij het te pas maken van de plaat bleef de plaat bol staan. Ik heb vervolgens de rest van de gaten snel erin gemaakt zonder uit te meten.
Tweede poging wordt dus met dunne ijzerplaat.
Dit zal nog wel even duren aangezien de jubileum geschorst is en in afwachting van betere tijden staat gestald.

Plaats reactie