aansluiting contactslot

1967-1980
Plaats reactie
Bert van Beek
Geregistreerd lid

aansluiting contactslot

Bericht door Bert van Beek » wo 07 jan, 2009 18:04

Hallo medeforummers,
1)
Omdat ik al ruim 8 jaar met de restauratie van mijn Saab 95V4 uit 1977 bezig ben geweest, is het nu zover gekomen dat de auto weer in volle glorie opgebouwd gaat worden. Alleen ik heb toen niet goed opgeschreven hoe het contactslot aangesloten is geweest. Dus vraag ik aan jullie: welke kleur draden moet waarop? Het zijn er volgens mij 4 die van de dashboardkabelboom afkomen, als ik het zo zie .

2)
Tevens de maat vanaf de rand van het voorspatborden van boven en van opzij waar het logotje 95L opgeplakt moet worden.

3)
Dan zie ik op de originele verkoopfolders dat het SAAB logo onderaan op de voorspatborden (in het verlengde van de deurensierstrips) niet in het hart lopen, maar wat naar onderen zijn geplaatst. Zodanig dat de bovenrand van de chromen letters SAAB ongeveer op de bovenzijde sierstrip deur staan en zodoende iets lager geplaatst zijn als bij menig ander forumlid. Omdat ik nieuwe spatborden heb gebruikt, zitten daarvoor helaas niet de gaatjes in geponst.

Bij de vele forumfoto's zie ik ze echter wel in het hart van de sierstrips lopen.

Dus: wie weet werkelijk hoe het moet ?

Alvast bedankt voor de moeite

met groet,

Bert

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 07 jan, 2009 19:13

Volgens het instructieboekje van het modeljaar 1977 van de SAAB's 95 en 96 zijn de elektrische aansluitingen
zoals hieronder opgesomd. :idea:
  • Aansluiting 15: 2 x grijze draad (eentje van 2,5 en eentje van 1,0).
  • Aansluiting 30: 2x witte draad (eentje 1,0 en eentje 0,75) en een rode draad van 1,0.
  • Aansluiting 50: 2 x gele draad (eentje van 1,0 en eentje van 1,5).
  • Aansluiting 54: een rode draad van 1,5 en een bruine draad van 1,5.
Veel succes!! :wink:

Sadelrûker
Geregistreerd lid

Bericht door Sadelrûker » wo 07 jan, 2009 22:47

De900C-GAS schreef:Volgens het instructieboekje van het modeljaar 1977 van de SAAB's 95 en 96 zijn de elektrische aansluitingen
zoals hieronder opgesomd. :idea:
  • Aansluiting 15: 2 x grijze draad (eentje van 2,5 en eentje van 1,0).
  • Aansluiting 30: 2x witte draad (eentje 1,0 en eentje 0,75) en een rode draad van 1,0.
  • Aansluiting 50: 2 x gele draad (eentje van 1,0 en eentje van 1,5).
  • Aansluiting 54: een rode draad van 1,5 en een bruine draad van 1,5.
Veel succes!! :wink:
Nu met foto :wink:

Afbeelding

LET OP: 4 is niet groen maar grijs! Foutje in de bijbel

Bert van Beek
Geregistreerd lid

contactslot

Bericht door Bert van Beek » do 08 jan, 2009 8:12

Hallo, mag ik jullie bedanken voor de snelle reactie!

Hier kan ik mee vooruit,

Groet,

Bert

Plaats reactie