radiateur schoonmaken

1967-1980
72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 16 feb, 2009 22:57

S@@bman schreef:Zelfs geen imitaties meer? Bizar.
Waarom geen nieuwe produceren als er nog wel koelelementen te verkrijgen zijn?
Het koeldeel kan op iedere gewenste maat 'geknipt' worden en dat wordt dan tussen de zijkanten van de oude radiator gesoldeerd.
klaasj schreef:ik zag gisteren op de site van skandix nog nieuwe radiatoren staan
Nee, vernieuwd, voor 387 euro met vermelding van 238 euro "Pfand", dwz dat je een oude radiator moet inleveren en er dan een 'nieuwe' voor 150 euro voor terugkrijgt.

Ik heb jaren geleden bij een radiateurenfabriek een nieuwe laten maken voor mijn 95, kostte ook zoiets van 150 euro.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » ma 16 feb, 2009 23:04

dat valt me dan nog wel mee uiteindelijk 150 euro moet ik zeggen. hoogstwaarschijnlijk heb je met een "nieuwe" koeler de koeling meteen een stuk beter door de vernieuwde doorstroming..

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 17 feb, 2009 23:04

Als jullie in Enschede aan het sleutelen zijn, moet je zeker eens bij Fiete van der Grinten aan de Lonnekerbrugstraat gaan kijken!

Voor Triumph-adepten als ik, hoort Fiete bij de Europese restauratie-top. Maar niet alleen Triumph... de enige Ferrari Daytona die ik het echt gezien heb, stond bij hem onder een stoffig kleedje zijn beurt af te wachten voordat 'ie gerestaureerd zou worden! Zijn vakmanschap is ongeevenaard. Hij organiseert ook klassieker-onderhoudscursussen.

Sommige mensen vinden hem wat ontoegankelijk. Maar dat heb je bij meer restaurateurs, heb ik gemerkt. Zal wel komen van de oplosmiddelen in de primer of zo :wink:

Menno

jelem
Geregistreerd lid

Bericht door jelem » do 19 feb, 2009 13:47

nogmaals bedankt voor alle reacties, het heeft heel wat losgemaakt geloof ik :) ik ga nu eerst maar eens proberen om de radiateur schoon te maken (hij ziet er nog redelijk goed uit aan de buitenkant) en dan maar hopen dat ie niet lekt!

de tip van Fiete van der Grinten zal ik ook zeker in mijn achterhoofd houden, hartstikke bedankt!

Plaats reactie