Waardebepalingen Saab 96 V4 (2x)

1967-1980
Plaats reactie
JeroenN
Geregistreerd lid

Waardebepalingen Saab 96 V4 (2x)

Bericht door JeroenN » zo 08 mar, 2009 22:06

Hello,

Uit de erfenis van mijn tante zijn twee Saab 96 V4's gekomen. Ze was een liefhebster en heeft eigenlijk nooit iets anders gereden.

Een van de wagens, bouwjaar 1975, is gerestaureerd in 1995, en heeft daarna nog 'n 6000 km(in totaal nu +/ 7000 km op de teller) voor vakanties e.d. gelopen. Deze staat in een garage. We hebben een map gevonden met foto's van de restauratie en taxatie rapporten e.d.

De andere was in goede staat gekocht (bouwjaar 1972) bedoeld voor dagelijks gebruik en hier heeft ze nog ongeveer 4000 km (in totaal nu zo'm 70000 km op de teller) mee gereden...het boodschappen autotje zeg maar. Deze heeft altijd buiten gestaan.

Beiden altijd netjes bij Rob Arrijjansen in Utrecht in onderhoud.

Nu zal ongetijfeld spoedig het moment gaan komen waarop we deze wagens van de hand moeten gaan doen en ik weet zeker dat hier wel liefhebbers voor te vinden zijn. Ons eerste probleem is echter een waarde schatting. Ik heb met Rob gesproken en hij komt niet verder dan 'wat de gek er voor geeft' en ik kan me dergelijke uitspraak goed indenken, zeker vandaag de dag.

Echter, het is voor de afwikkeling van de erfenis wel handig om een globale inschatting te hebben. Uiteraard is een officiele taxatie een optie, maar voor we die stap nemen, willen we dus eigenlijk weten wat jullie mening is over de courante waarde.

De groene Saab overigens is de mijne..

Afbeelding

Afbeelding

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Waardebepalingen Saab 96 V4 (2x)

Bericht door 72sonett3 » zo 08 mar, 2009 22:25

Die zilvergrijze lijkt mij een 1975 jubileumuitvoering, is er een genummerde contactsleutel bij?

Waarde? Tja... inderdaad wat de gek er voor geeft, maar als ze echt in goede staat zijn en origineel, met geldige APK, dan moeten ze toch wel 2500-5000 euro opleveren.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 08 mar, 2009 22:30

er staat zo'n grijsmetallic al meer dan 5 jaar te koop bij de Mazda dealer in Emmen, die vraagt er € 4.900,-- voor

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » ma 09 mar, 2009 0:39

ik zou de beide auto's gewoon via saabforum aanbieden met veel foto's. je krijgt dan volgens mij vrij snel een idee wat de nederlandse saabliefhebber er voor over heeft. laat je niet misleiden wat volgens de handelaren etc. auto's waard zijn op dit moment. iedereen heeft wel een excuus .crisis crises etc. de liefhebbers zijn op dit forum actief en weten ook wel wie er op zoek is naar een nette of boodschappen auto. succes.

Sadelrûker
Geregistreerd lid

Bericht door Sadelrûker » ma 09 mar, 2009 1:49

In jouw geval zou ik overwegen om er een taxateur bij te halen. Heb je het meteen zwart op wit en kan bij een erfenis verdelen veel ellende besparen.

Vaak is de gestelde waarde voor de verzekering hoger dan de verkoopwaarde, maar een beetje taxateur kan je daar meer over vertellen.

Voorbeeld : http://www.o-t-o.nl/

Drevar
Geregistreerd lid

Bericht door Drevar » ma 09 mar, 2009 11:17

verde900 schreef:er staat zo'n grijsmetallic al meer dan 5 jaar te koop bij de Mazda dealer in Emmen, die vraagt er € 4.900,-- voor
Staat dat ding er al vijf jaar? Mijn moeder koopt om de 2 jaar een nieuwe auto bij Misker met alle bezoekjes van dien, maar ik heb hem er nooit zien staan. Een half jaar geleden heb ik hem voor het eerst zien staan op internet (toen ik naar een Saab zocht).

Het hangt natuurlijk ook van de staat van die auto's af. Die van mij was ook van een oud vrouwtje geweest en nog eens in '93 gerestaureerd, maar had vooralsnog een waslijst aan mechanische problemen (en roest!) zodat ik hem uiteindelijk voor een paar honderd euro heb overgenomen. Hoewel-ie daarna nog wel door de APK is gekomen en nog steeds rijdt :lol:

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » ma 09 mar, 2009 21:37

verde900 schreef:er staat zo'n grijsmetallic al meer dan 5 jaar te koop bij de Mazda dealer in Emmen, die vraagt er € 4.900,-- voor
Nou die is "vergeten binnen te zetten van de winter" die is nu nog 1 euro waard, straal verrot!

Gr EJ

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 09 mar, 2009 21:49

trollspeed schreef:
Nou die is "vergeten binnen te zetten van de winter" die is nu nog 1 euro waard, straal verrot!
je kent deze 96 van nabij begrijp ik?

Drevar
Geregistreerd lid

Bericht door Drevar » ma 09 mar, 2009 23:22

Toen wij er vorige maand waren om de nieuwe Ka te bekijken heb ik ook even losjes geïnformeerd waar die 96 stond. Hij stond 'achter' - en volgens mij is dat inderdaad buiten. Ze hebben binnen ook nog één of twee andere oldtimers staan, kennelijk neemt de 96 teveel ruimte in beslag. Maar de APK is in 2008 verlopen en de laatste tenaamstelling is november 2005, dus hij staat er inderdaad wel al een tijdje.

Misschien kan ik een leuk prijsje regelen als mijn moeder een nieuwe auto gaat kopen over een paar maanden :P

Hoe dan ook, wellicht dat er zo een indicatie is voor die '75-er in dit topic? Want of de prijs van Misker is te hoog, of hun marketing is slecht :wink:

Edit:/ even een klein vraagje over de bovenstaande auto, want dit valt mij nu pas op (ook bij die 96 van Misker); waarom hebben die een veel lichter blauwe nummerplaat? Heel soms zie ik het nog bij andere oldtimers, maar doorgaans zitten er de standaard donkerblauwe platen op.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 09 mar, 2009 23:57

Volgens mij ken ik die auto's.
je hebt PB

JeroenN
Geregistreerd lid

Bericht door JeroenN » di 10 mar, 2009 9:59

Hi,

Allemaal bedankt voor de reacties, tips PB's.

Grappig dat zoveel mensen mijn tante en haar auto's kende.
De wagens hebben idd beiden een geldig APK; er werd goed voor ze gezorgd.

Gr,
Jeroen :)

JeroenN
Geregistreerd lid

Re: Waardebepalingen Saab 96 V4 (2x)

Bericht door JeroenN » do 12 mar, 2009 17:40

72sonett3 schreef:Die zilvergrijze lijkt mij een 1975 jubileumuitvoering, is er een genummerde contactsleutel bij?
Nee, maar voor zover ik kan zien zijn de sleutels duplicaten. Is er nog een andere manier om dit te zien?

Gr,
Jeroen :)

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 12 mar, 2009 18:09

Check het met behulp van het chassisnummer.

Plaats reactie