Uit de erfenis van mijn tante zijn twee Saab 96 V4's gekomen. Ze was een liefhebster en heeft eigenlijk nooit iets anders gereden.
Een van de wagens, bouwjaar 1975, is gerestaureerd in 1995, en heeft daarna nog 'n 6000 km(in totaal nu +/ 7000 km op de teller) voor vakanties e.d. gelopen. Deze staat in een garage. We hebben een map gevonden met foto's van de restauratie en taxatie rapporten e.d.
De andere was in goede staat gekocht (bouwjaar 1972) bedoeld voor dagelijks gebruik en hier heeft ze nog ongeveer 4000 km (in totaal nu zo'm 70000 km op de teller) mee gereden...het boodschappen autotje zeg maar. Deze heeft altijd buiten gestaan.
Beiden altijd netjes bij Rob Arrijjansen in Utrecht in onderhoud.
Nu zal ongetijfeld spoedig het moment gaan komen waarop we deze wagens van de hand moeten gaan doen en ik weet zeker dat hier wel liefhebbers voor te vinden zijn. Ons eerste probleem is echter een waarde schatting. Ik heb met Rob gesproken en hij komt niet verder dan 'wat de gek er voor geeft' en ik kan me dergelijke uitspraak goed indenken, zeker vandaag de dag.
Echter, het is voor de afwikkeling van de erfenis wel handig om een globale inschatting te hebben. Uiteraard is een officiele taxatie een optie, maar voor we die stap nemen, willen we dus eigenlijk weten wat jullie mening is over de courante waarde.
De groene Saab overigens is de mijne..