Koppelingcilinders verwijderen

1967-1980
Plaats reactie
Drevar
Geregistreerd lid

Koppelingcilinders verwijderen

Bericht door Drevar » zo 29 mar, 2009 15:31

Misschien een domme vraag, maar ik heb hier niet echt ervaring mee en nog veel te leren (of veel uit te geven, als het leren niet lukt), maar; ik wil de koppelingcilinders van m'n 96 reviseren. De setjes heb ik, alleen lukt het mij niet om de hoofdcilinder (want waarschijnlijk is juist die lek) uit de auto te halen. Welk type sleutel heb ik daarvoor nodig, want aan één kant kan ik er niet eens bij en aan de andere kant heb ik geen bewegingsruimte. Of moet ik nog andere dingen loshalen om sleutelruimte te krijgen? Ik mis, voor mijn gevoel, nog wat informatie tussen het stuk 'motorkap openen' en 'verwijder de cilinders' :) De handleiding voor het reviseren an sich ken ik inmiddels wel.

uffepuffe
Geregistreerd lid

Bericht door uffepuffe » zo 29 mar, 2009 21:01

Hallo,

Een sleuteltje 13 krom buigen en je bent een grote stap dichterbij.

gr Erikjan :O: :O:

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » zo 29 mar, 2009 21:04

Hier is een speciale sleutel voor. Zonder deze sleutel is het een heel ge@#$$%%, maar kan wel.

Je kan de sleutel zelf ook maken. Lange sleutel 1/2" (of 13mm?) en hier een hoek van 90 graden in maken dmv verwarmen.

Drevar
Geregistreerd lid

Bericht door Drevar » zo 29 mar, 2009 21:45

Sleuteltje ombuigen lijkt mij dan vooralsnog de goedkoopste oplossing. Kijken of ik dat eens kan doen. Ik sta dagelijks voor een oven van 1130 graden, de temperatuur heb ik op zich al :lol:

Maar als er een Saabist in de buurt zit die mij eens zou kunnen/willen assisteren sla ik dat zeker niet af :oops: Sowieso mankeert d'r wel meer aan wat eens door het kritische oog van een 96-kenner onderzocht en op een rijtje gezet mag worden.

Plaats reactie