klapruitjes

1967-1980
Plaats reactie
thomkins
Geregistreerd lid

klapruitjes

Bericht door thomkins » ma 30 mar, 2009 19:31

Bestaan er verschillende uitvoeringen of heb ik het gewoon verkeerd getroffen?? Wilde vandaag een klapruitje vervangen door een frisser exemplaar maar de twee pikkies pasten met geen mogelijkheid in de gaatjes van de deur stijl.Saab blijft verbazen, iedere keer weer. :o

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 30 mar, 2009 20:22

Waardoor passen ze niet? Pikkies te dik (en ik zeg nu alvast: houden jullie viespeuken allemaal je dubbelzinnige opmerkingen voor je :donot: )? Zitten ze op een andere plaats dan bij het oude raam?

Alex

thomkins
Geregistreerd lid

Bericht door thomkins » ma 30 mar, 2009 20:40

ik kan er ook niks aan doen: de hoek van de pikkies maakt dat ze niet in de daartoe bestemde holte passen :oops:

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » ma 30 mar, 2009 20:45

Volgens het onderdelenboek zijn er twee soorten. 1 type tot ch nr 96576216 en 1 type vanaf ch.nr. 96576217. Geen idee waar het verschil in zit.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: klapruitjes

Bericht door 72sonett3 » ma 30 mar, 2009 21:06

Ja, er zijn inderdaad twee verschillende uitvoeringen. De latere heeft alleen twee pennetjes in de kopse kant van de ruit die in de B stijl vallen. Die ruit kun je er uit halen als je de achterste scahrnieren los schroeft, bij de eerdere versie zitten die pennetjes nog vast met een schroefje.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 02 apr, 2009 23:07

melle z schreef:Bij het type zonder moertjes zijn de 'pikkies' trouwes een beetje krom, zodat de ruitjes er nooit uit kunnen vallen als je het achterste scharnier niet los neemt.
Precies, en omdat ik in mijn 96 cabrio die scharnieren uitneembaar heb gemaakt, kan ik de klapruitjes er ook zo uitpakken...

thomkins
Geregistreerd lid

klapruitjes

Bericht door thomkins » vr 03 apr, 2009 18:55

nog steeds geen antwoord op mijn vraag of de klapruitjes uitwisselbaar zijn dwz kan ik de een monteren en zo ja hoe terwijl er eigenlijk een ander in hoort.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 03 apr, 2009 21:53

Als je een later ruitje hebt, met twee gebogen pennetjes in de verticale stijl, dan kun je twee gaatjes boren in de B stijl en dan zou het klapraampje moeten passen.

Plaats reactie