klapruitjes
-
thomkins
- Geregistreerd lid
klapruitjes
Bestaan er verschillende uitvoeringen of heb ik het gewoon verkeerd getroffen?? Wilde vandaag een klapruitje vervangen door een frisser exemplaar maar de twee pikkies pasten met geen mogelijkheid in de gaatjes van de deur stijl.Saab blijft verbazen, iedere keer weer. 
-
Alex B
- Geregistreerd lid
-
thomkins
- Geregistreerd lid
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: klapruitjes
Ja, er zijn inderdaad twee verschillende uitvoeringen. De latere heeft alleen twee pennetjes in de kopse kant van de ruit die in de B stijl vallen. Die ruit kun je er uit halen als je de achterste scahrnieren los schroeft, bij de eerdere versie zitten die pennetjes nog vast met een schroefje.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Precies, en omdat ik in mijn 96 cabrio die scharnieren uitneembaar heb gemaakt, kan ik de klapruitjes er ook zo uitpakken...melle z schreef:Bij het type zonder moertjes zijn de 'pikkies' trouwes een beetje krom, zodat de ruitjes er nooit uit kunnen vallen als je het achterste scharnier niet los neemt.
-
thomkins
- Geregistreerd lid
klapruitjes
nog steeds geen antwoord op mijn vraag of de klapruitjes uitwisselbaar zijn dwz kan ik de een monteren en zo ja hoe terwijl er eigenlijk een ander in hoort.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Als je een later ruitje hebt, met twee gebogen pennetjes in de verticale stijl, dan kun je twee gaatjes boren in de B stijl en dan zou het klapraampje moeten passen.