vervangen koppelingsplaat
-
ambootje
- Geregistreerd lid
vervangen koppelingsplaat
ik ben op zoek naar de olieseal ( geen standaardmaat )tussen blok en bak, aangezien de koppeling gaat slippen nadat de olie op bedrijfstemperatuur is; ik vermoed dat op dat moment de olie de koppelingsplaat bereikt heeft . daarnaast is het misschien handig om tegelijkertijd het bronzen toplager te vervangen . kortom, wie weet waar ik beide onderdelen bemachtigen kan ?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: vervangen koppelingsplaat
Tussen blok en bak zit geen pakking, zou ook nutteloos zijn omdat de bak (beter gezegd het vliegwielhuis) aan de onderkant open is.
Als er olie lekt (dan zie je dat aan de buitenkant), komt dat langs de achterste krukaskering.
Skandix heeft het toplager (wel erg duur), maar ik denk dat je koppeling versleten is, of vrije slag te krap is afgesteld .
Als er olie lekt (dan zie je dat aan de buitenkant), komt dat langs de achterste krukaskering.
Skandix heeft het toplager (wel erg duur), maar ik denk dat je koppeling versleten is, of vrije slag te krap is afgesteld .
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
ambootje
- Geregistreerd lid
-
ambootje
- Geregistreerd lid
-
thomkins
- Geregistreerd lid
Ga morgen aan eenzelfde operatie beginnen, eerst maar eens rustig ruimte maken onder de motorkap, o nee die moet eraf,om de motor uit te bouwen.
Probeerde bij het saab club onderdelen magazijn spullen te bestellen, maar op telefoon noch mail bericht wordt gereageerd.Zag in het boekje"""96 saab 96 tips"""een uitgave van de saab 96 vereniging noord nederland van alweer wat jaren geleden,dat brezan alle spullen leveren kan, kennelijk op een soort ruilbasis.Morgen eerst wat sleutelen en dan brezan maar eens bellen. Hoe staat het met de operatie van degene die dit draadje geopend heeft?? Succes!!
Probeerde bij het saab club onderdelen magazijn spullen te bestellen, maar op telefoon noch mail bericht wordt gereageerd.Zag in het boekje"""96 saab 96 tips"""een uitgave van de saab 96 vereniging noord nederland van alweer wat jaren geleden,dat brezan alle spullen leveren kan, kennelijk op een soort ruilbasis.Morgen eerst wat sleutelen en dan brezan maar eens bellen. Hoe staat het met de operatie van degene die dit draadje geopend heeft?? Succes!!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
thomkins
- Geregistreerd lid
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
Mocht iemand nog een koppelingsset zoeken, bij scancarparts kun je voordelig een originele Sachs set kopen.
www.scancarparts.com
Email: roger.van.hemelrijk@skynet.be
www.scancarparts.com
Email: roger.van.hemelrijk@skynet.be
-
ammolenaar
- Donateur (2x)