Bevestiging radio Saab 96

1967-1980
Plaats reactie
PH3500
Geregistreerd lid

Bevestiging radio Saab 96

Bericht door PH3500 » ma 18 mei, 2009 8:09

Na een aantal jaren ongebruikt in de garage gestaan te hebben is mijn Saab 96 uiteindelijk toch aangepakt en van een NL kenteken voorzien. Nu heb ik ooit op een Saab festival een radio console (zonder speaker) gekocht. Hier zit echter geen beugel bij. Er zitten gaatjes aan de achterkant van beide zijkanten. Ik kan vast wel een soort van beugel maken, maar ik vraag mij af waar deze onder het dashboard/ventilatie roosters uiteindelijk bevestigd moet worden.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Bevestiging radio Saab 96

Bericht door 72sonett3 » ma 18 mei, 2009 8:34

De originele Saab radio/beugel zit vast tegen het plaatje boven het ventilatierooster en achter tegen het verwarmingshuis.

Maak de twee lange schroeven onder in het ventilatierooster los, schuif dan de beugel er bovenop, de beugel achteraan vastschroeven mett 2 kleine schroefjes en het ventilatierooster weer vastschroeven met de 2 lange schroeven (dus met de beugel er boven overheen). De rubber radioconsole zit vast met 4 schroeven tegen de zijkanten van de beugel.

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » ma 18 mei, 2009 8:45

Bedankt voor je antwoord. Begrijp ik het goed dat er ook een bevestigingspunt zit achter bij de kunststof verwarmingsbuizen? De ventilatieroosters hingen bij mijn auto los, deze heb ik met niet al te grote parkers vastgezet orgineel horen er dus flinke schroeven in?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » ma 18 mei, 2009 10:34

Ja, achter 2 schroefjes bij die buizen....

Het ventilatierooster zit vast met 2 lange schroeven, recht omhoog erdoorheen, in het plaatje onder de asbak. De radiobeugel zit tussen het rooster en dat plaatje, loopt er dus overheen.

Ik zal later deze week mijn radio eens loshalen en een foto maken van de beugel. Ik heb de rechterzijkant van de beugel dichtgelast met een verticaal stukje plaat, als extra steun voor het dashbordkastje, en daar een koptelefoonaansluiting en een sigarettenaansteker ingemaakt (voor telefoonoplader e.d.).
Afbeelding

Plaats reactie