Staand gaspedaal

1967-1980
Plaats reactie
Alex B
Geregistreerd lid

Staand gaspedaal

Bericht door Alex B » ma 25 mei, 2009 13:54

Vraagje voor de Sonettiers en de 96-bezitters met een staand gaspedaal in de auto: het gaat om de bout met het metalen wieltje/bolletje dat aan het einde van de gaspedaalstang zit. Het wieltje moet toch rechts van de stang zitten en de bout moet toch van rechts naar links? Het wieltje heeft bij de mijne aan één kant een afgeplat kantje (om grip te kunnen hebben met een tang of steeksleutel), hoort dat nog een bepaalde kant op te zitten? Gisteren had de moer zich weer helemaal losgedraaid en was de hele boel op de grond gevallen. Volgens mij is de bevestigingsmanier die ik beschrijf de enige goede, maar je weet maar nooit.

Alex

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » ma 25 mei, 2009 14:07

Dag Alex,

Klopt, van rechts af gezien:
- bout
- (plastic) wieltje
- gasstang
- klemveer
- moer.

Afgeplatte kant komt me niet bekend voor.

Succes.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 25 mei, 2009 22:23

Hallo V4Liefhebber,

Je lijkt Overtoom wel :D . Grappig om te zien dat er ook in zo'n klein onderdeel weer verschillen zitten. Bij de mijne is het wieltje van metaal en zit er tussen de gasstang en de moer geen klemveer. De schroefdraad voor de moer is precies pas tot aan de gasstang. Misschien is dat wel de reden waarom de moer langzaam los komt als je hem niet heel strak aandraait. Het blijft een aparte constructie.

Alex

Plaats reactie